A Gothic Remake a The Witcher 3 nyomába lép egy apró, de aranyat érő újítással

A Gothic Remake nyílt világa a The Witcher 3: Wild Hunt mintáját követve egy egyszerű, mégis nagyon hasznos részlettel bővül: akárcsak a CD Projekt RED megoldása, az Alkimia narrátort ad a játékhoz, aki emlékeztet arra, mi történt legutóbbi kalandunk során, amikor hosszabb kihagyás után visszatérünk az RPG-hez.

 

Az egyik legjobban várt klasszikus visszatérése egyre közeledik, és apránként derülnek ki, miként modernizálja az Alkimia Interactive a 2000-es évek elejének egyik ikonikus RPG-jét. A megújítás más játékok hatását is tükrözi, és ennek kapcsán a Poznań Game Arena (PGA) interjújában a spanyol stúdió egy érdekes újdonságot említett: egy, a The Witcher 3-ból ihletett narratív rendszert, amely megkönnyíti a történet követését, amikor betöltünk egy mentést, vagy hosszabb szünet után folytatjuk a játékot.

 

A Gothic Remake nem akarja, hogy bármi kicsússzon a figyelmed alól

 

Reinhard Pollice, az Alkimia Interactive vezérigazgatója szerint a remake egy olyan funkcióval bővül, amely az első mentésbetöltéskor összefoglalja a kulcsfontosságú történeti pontokat. „Hozzáadtunk egy funkciót, ami amikor bizonyos idő elteltével először betöltöd a mentésedet, összefoglalja mindazokat a lényegi történetszálakat, amiket addig átéltél” – magyarázta Pollice. „Ezt narrátorhang kíséri, és mivel a töltőképernyő alatt zajlik, semmit nem zavar; ráadásul át is ugorhatod, ha szeretnéd.” A cél a vezető szerint az, hogy a játékos a történetben maradjon, még akkor is, ha hetek után tér vissza.

Ez a megoldás emlékeztet a The Witcher 3: Wild Hunt Jaskier által felmondott összefoglalóira, amelyeket sokan dicsértek hasznosságukért és a világba illeszkedő stílusukért. A Gothic Remake esetében a cél, hogy kényelmesen képbe hozza a játékost anélkül, hogy megtörné az immersziót – különösen fontos ez egy nyílt világú kalandban, hosszú történetszálakkal, több frakcióval és a narratívára ható döntésekkel. Egyszerű fejlesztés, ami jól mutatja, hogy az Alkimia a klasszikus formulát a mai narratív sztenderdekhez igazítja.

Az újdonság egy hosszú fejlesztési lista része, amely az autentikusság és a modernizáció egyensúlyát keresi. A stúdió már megerősítette a finomított harcrendszert és az átdolgozott felületet, miközben az Unreal Engine 5 nem csak látványt céloz: a cél az eredeti RPG térképének természetes újrateremtése. Mindez az eredeti nyitott struktúra és sötét tónus megőrzése mellett, amelyek a Piranha Bytes-klasszikus identitását adták.

A megjelenést 2026 első negyedévére tervezik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re; a Gothic Remake célja, hogy a Piranha Bytes eredetijének esszenciáját a modern RPG-k narratív és technikai előnyeivel ötvözze. A veteránok újra átélhetik az európai szerepjáték egyik nagy klasszikusát, az újak pedig beléphetnek egy korszakot meghatározó univerzumba.

Forrás: GryOnline, 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.