Egy nagyszabású D&D-kampány tart a Baldur’s Gate 3 felé egy merész modprojekttel – a Mad Wizard Dungeon (Mad Mage’s Domain) készítői türelmet kérnek, miközben a Waterdeep-kaland első ambiciózus lépéseit teszik meg.
Akár azt is mondhatnánk, hogy a Baldur’s Gate 3 végtelen videojáték. Most azonban nem a Larian Studios ágas-bogas döntésfáira és következményekkel teli történetvezetésére gondolunk. Nem is a 12 játszható kaszt és 46 alkaszt által kínált kísérletezési szabadságra, amit számtalan képesség és mozdulat egészít ki harcban és azon kívül. A fantasy RPG határtalansága a modkészítő és -szerkesztő eszközeiben is megmutatkozik: annyira mély a rendszer, hogy szokatlanul nagyratörő projektek születhetnek belőle. Ezek közül az egyik a Mad Mage’s Domain, amely a Dungeons & Dragons-rajongók szívét célozza meg azzal, hogy a szerepjáték egyik leghíresebb kampányát adaptálja.
Ha mesélőként szívesen vezetsz kalandokat Waterdeep nyüzsgő városában, vagy játékosként már jó pár túrát lenyomtál Gale „szülőföldjén”, ismerős lehet a történet, amelyet ez a mod elhoz. Egy rajongói csapat nem várt tovább: a Larian RPG-jét a The Mad Mage’s Dungeon (a Yawning Portal kútjának mélyére vezető út) teljes adaptációjával bővítenék, amely 5. szinttől egészen 20-ig kíséri a hősöket, miközben alászállnak a híres fogadó mélyére ásott akna szintjeire.
Nem könnyű vállalásról van szó: aki belevág, „egy labirintusszerű kazamatába lép, amelyet a legtöbb kalandor elkerül”, mert ez „egy őrült varázsló birodalma, aki szörnyekkel, csapdákkal és rejtélyekkel népesíti be a fészkét”. A kampány az évek során kultikus hírnévre tett szert, a BG3-as megvalósítás pedig ennek megfelelően roppant ambiciózus. A vezető fejlesztő, Andromeda a FRVR-nek adott interjúban ugyanakkor biztosított róla: a projekt már formát ölt egy mintegy 400 önkéntesből álló közösség segítségével.
Szabadabb adaptáció, tudatos építkezés
A közösség az elmúlt hónapokban intenzíven kísérletezett a hivatalos BG3-modeszközökkel. Miközben több remek mod is napvilágot látott, Andromeda „tanulóéveket” szentelt a szoftver alapos kiismerésének. E felkészülés után a FRVR-nek már úgy nyilatkozott, hogy készen áll a Mad Mage’s Domain érdemi kivitelezésére – és minden jel szerint széles támogatásra számíthat. Sokan csatlakoztak, mert a cél az, hogy a BG3-ra jellemző „döntés–következmény–reakció” hármast is hűen tükrözze az adaptáció.
„A teljes Mad Wizard’s Dungeon kampányt tervezzük átültetni a BG3-ba, mind a 23 szinttel és Skullporttal együtt” – mondta. „Összesen 10 kísérő karakterrel, 500-nál is több nevesített NPC-vel és 1–20-as szintig bővített fejlődéssel (az alapjáték 12-ig tart) rengeteg munka vár ránk, de a 400+ lelkes önkéntesből álló csapatunkkal készen állunk a kihívásra.” Andromeda egy további célt is megfogalmazott: az eredeti asztali kampány egyik gyengéjét – a túl nagy terjedelmet és a vékony narratív keretet – szeretnék orvosolni, mélyebb történet- és mellékszereplő-építéssel. „A BG3 párbeszédrendszere és felvonásos felépítése bőséges teret ad arra, hogy egy gazdag, nagyívű sztorit rakjunk a kampány köré.”
Ekkora mod megépítésének próbatételei
Nem kérdés, hogy óriásprojektről beszélünk – jelenleg a BG3 egyik legambiciózusabb modjáról. Bár a fejlesztés még a kezdeti szakaszban jár, az első akadályok már felbukkantak – és nem a Larian eszköztárának technikai buktatói, hanem szervezési gondok formájában. „Ingyenes, önkéntes alapon működő csapatként nehéz volt olyan, kellően erős projektmenedzsment-megoldást találni, ami nem kerül pénzbe” – mondta Andromeda. „Végül saját rendszereket és alternatív folyamatokat építettünk, és a csapat elszántsága átlendített ezeken.”
A méretet jelzi az is, hogy a csapat egyelőre még demó-időablakot sem mer vállalni. Többéves ciklussal számolnak, miközben a közösség már most üdvözli az ötletet, hogy Waterdeep egyik legfontosabb kampánya a BG3 D&D-alapú rendszereire támaszkodva elevenedjen meg. A kritikusabb hangok ugyan intenek a tempóra és a minőségre, de a legtöbb vélemény szerint ilyen léptékben a türelem a legnagyobb erény.
Összességében a projekt azt ígéri, hogy a Mad Mage mélységei új fénytörésben tárulnak fel: hű adaptáció, modern narratív kerettel és a BG3-játéknyelvére hangolva – anélkül, hogy feláldoznák a klasszikus kazamatázás ízét.
Forrás: 3djuegos



