TECH HÍREK – A Tesla, a SpaceX és a Twitter tulajdonosa úgy véli, hogy az éppenséggel nem használt Tesla kocsikat be lehetne vetni másra is…
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója úgy tűnik, új és érdekes felhasználási lehetőségeket keresett termékei számára, mivel a cég legutóbbi eredménybeszámolójának kérdezz-felelek részében felvetette az ötletet, hogy 100 millió Tesla járművet használjanak egy hatalmas, elosztott inferenciaflotta létrehozására. Az ötlet úgy tűnik, a hamarosan megjelenő Tesla AI5 chip képességeiről szóló vitákból fakadt, amely állítólag akár 40-szer gyorsabb is lehet a jelenlegi Tesla AI4-nél, amely számos autóba be van építve. Musk nyíltan felvetette a kérdést, hogy a hamarosan megjelenő chip nem túl intelligens-e egy autóhoz, ami arra késztette, hogy előálljon egy koncepcióval, amelyen úgy tűnik, már egy ideje gondolkodott.
„Az egyik gondolatom az volt, hogy ha van egy csomó autónk, amelyek talán unatkoznak… akkor valójában létrehozhatnánk egy hatalmas elosztott következtető flottát… ha éppen nem vezetnek? Ha egy bizonyos ponton 100 millió autó van a flottában… és tegyük fel, hogy akkoriban 1 kilowatt inferencia-kapacitással rendelkeztek… az 100 gigawatt inferencia, hűtéssel és áramátalakítással együtt. Ez elég jelentős erőforrásnak tűnik,” mondta Musk.
Első ránézésre ez nem is tűnik olyan rossz ötletnek. Végül is a modern autók, különösen azok, amelyekbe csúcstechnológiájú chipet építettek be, feldolgozási teljesítményének nagy része valószínűleg kihasználatlanul marad – azon túl, hogy a Tesla még mindig küzd az önvezető rendszerek tökéletesítésével. Ha ezeket nagy számban összekapcsolnák, hasonlóan például a SETI@home-hoz és mások által használt elosztott számítási platformokhoz, az jó felhasználási lehetőséget jelenthetne a képességeiknek. Musk valószínűleg a magántulajdonban lévő, internetkapcsolattal egy központi szerverhez kapcsolt autókat érti, nem a Tesla tulajdonában lévő, a Grok-ot vagy hasonlókat működtető járművekkel teli raktárakat.
Elég nehéz eladni azt az ötletet, hogy a magántulajdonban lévő járművek tulajdonosai saját akkumulátoruk energiáját (vagy fali aljzataikat) használják fel arra, hogy autóikban lévő chipeket Musk más projektjei (például az xAI) érdekében pörgetjék. Nem is beszélve arról, hogy ezeknek a chipeknek a lehetséges élettartama lerövidülhet, ha gyakran bonyolult MI-feladatokat végeznek, miközben ebédelünk. Talán valamilyen nyereségmegosztási rendszer kellene…
Forrás: PCGamer, Tom’s Hardware



