Assassin’s Creed Shadows: hiába az ömlengés, a számok nem hazudnak!

A Ubisoft lassan két évtizede futó franchise-ának legújabb tagjának nem olyan acélos eredményei vannak, mint amiről a francia kiadó regél…

 

A Ubisoft sokat várt az Assassin’s Creed Shadowstól, de sajnos még a régóta várt japán helyszín sem tudta megmenteni a kiadót attól, hogy ezt a játékot is kudarcként könyvelje el. Az erős kezdés ellenére az Assassin’s Creed Shadows az elmúlt öt rész közül a legkevesebb eladást érte el a franchise-ban. Kezdetben az Assassin’s Creed Shadows egy hét alatt 3 millió játékost ért el. A teljes eladási szám azonban hat hónappal a megjelenés után 4,3 millió lett, ami nem túl jó eredmény, figyelembe véve a játékba fektetett időt és költségvetést.

Három hónap alatt az Assassin’s Creed Mirage 5 millió példányban kelt el, és annak ellenére, hogy ez egy spin-off kiadás, jobban teljesített, mint az Assassin’s Creed Shadows. A korábbi RPG-trilógia is tisztességesen teljesített, mindegyik jobban fogyott az idén megjelent epizódhoz képest. Bár a Ubisoft nem erősítette meg az Assassin’s Creed Shadows költségvetését, 116 millió dollár feletti összeget jelöltek meg. Manapság még a 10 millió eladott példány is átlagos referenciaértéknek számít az AAA játékok esetében.

A várakozások alatti teljesítményt követően a Ubisoft és a Tencent új leányvállalatot alapított, a Vantage Studios-t, amely a francia kiadó nagy IP-jeit fogja vezetni, beleértve az Assassin’s Creedet is. Talán a franchise sikeres lesz ezzel az új partnerséggel. Az Assassin’s Creed Shadows kapcsán pedig a Ubisoft azért még próbálkozik a megjelenés utáni tartalommal, továbbá sok új mechanika és küldetés jut el a játékba. Azonban a legtöbbjük úgy tűnik, mintha kivágott tartalom lenne, és ha a Ubisoft több időt szánt volna a játékra, talán másképp alakultak volna a dolgok.

És szinte biztos az is, hogy a régóta pletykált, de még mindig be sem jelentett Nintendo Switch 2-port sem fog sokat javítani a helyzeten.

Forrás: Tech4Gamers, Substack

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV