A Just Cause kapcsán ismert stúdió dolgozott egy Xboxos projekten, de a Microsoft sajnos szanálta ezt (is)…
Az Contraband néhány hónappal ezelőtt törölve lett több más, a konzolra fejlesztett játékkal együtt. A 2021-ben bejelentett játékot a 70-es években játszódó co-op csempészparadicsomaként írták le. Bár a koncepció valóban érdekesnek tűnt, az évek során alig hallottunk róla. A pozitív visszajelzéseket kapott játék tesztjeiről szóló pletykák mellett soha nem kaptunk sok részletet a projektről, nemhogy hivatalos információkat, a legközelebbi dolog a bemutató teaser trailer volt. Most azonban ritka pillantást vethetünk a játék kulisszái mögé néhány koncepciórajz, karakterterv és makett formájában, amelyek célja az volt, hogy képet adjanak arról, hogyan nézett volna ki a játék menürendszere.
Ezek a képek egy művész portfóliójában bukkantak fel. Az illető a kezelőfelületeken dolgozott, és főként a matchmaking élményt illusztrálják, nagyon stílusos megjelenést mutatva. A karakterportrék erős utalást adnak a vizuális irányvonalra. Összesen legalább három különböző karaktertervet láthatunk. Megjelenésük alapján nagy valószínűséggel az Contraband egy stilizáltabb művészeti stílus felé hajlott volna. Úgy tűnik azonban, hogy a karakterképek egy másik művész régi Marvel-rajongói alkotásaiból származnak. Ezért nem szabad ezeket a karaktermodelleket a játék végleges művészeti stílusának reprezentatív példáiként tekintenünk…
A felhasználói felület alapján a játék 4 fős kooperatív csapatokra összpontosított. Különböző bűnözői rangok (Hustler, Bandit, Smuggler vagy Baron) alapján működő fejlődési rendszer volt benne. Az egyik pálya neve Downtown volt, és egy éjszakai utcát ábrázolt neonfényes üzletekkel, hangsúlyozva az éjszakai környezetet és a csempészéshez tökéletes hangulatot. Bár ezek a képek elsősorban a felhasználói felületet mutatják be, egy kis bepillantást nyerhetünk abba, ami a játékbeli környezetnek tűnik. Bár csak az egyik menü homályos hátterében látható, meg lehet állapítani, hogy a jelenet egy gyengén megvilágított rejtekhelynek tűnik ládákkal és dobozokkal. Figyelembe véve, hogy ez a toborzási menü mögött látható, ez erősen arra utal, hogy a helyszín a játékosok fő központja vagy érdekes pontja lehetett.
Az Avalanche jelentős belső átszervezésen ment keresztül az Contraband törlése után, beleértve a liverpooli részleg bezárását és a többi csapat létszámának csökkentését. A stúdió zászlóshajója, a Just Cause franchise jövője is bizonytalan. A Sumo Digital dolgozott a franchise ötödik részén, de ez a projekt rövid idő után törölve lett. Bár az Avalanche folytatásának a Just Cause saga munkálatai a legjobb eredmény lenne a franchise rajongói számára, a stúdió jövője továbbra is nagyon bizonytalan.
Forrás: MP1st






