Az Xbox célja a platformhatárok áttörése, a World of Warcraft viszont egyelőre nincs ebben az egyenletben: Ion Hazzikostas, a játék direktora egyértelművé tette, hogy a Blizzard nem tervezi elhagyni a PC-t.
A World of Warcraft túlnőtt a videojátékos közegen: még azok is ismerik a Blizzard monumentális, többjátékos alapművét, akik ritkán játszanak – mindezt úgy, hogy a cím két évtizede egyetlen platformhoz, PC-hez kötődik. Az utóbbi hetekben azonban, látva az Xbox törekvését, hogy minél több projektje minél több felületre jusson el, sokan egy konzolos WoW-verzió felbukkanását várták – ezt viszont Ion Hazzikostas, a játék rendezője határozottan cáfolta.
Akik nem követték szorosan, azok számára a félreértés onnan indult, hogy egyes kaszttervezési módosításokat és a WeakAuras-hoz hasonló kiegészítők korlátozását többen a kontrollerezés megkönnyítésének szándékával kötötték össze. Bár igaz, hogy PC-n is elterjedt a gamepad-használat, sokan ezt figyelmen kívül hagyva inkább egy lehetséges konzolportot vizionáltak – ami értelemszerűen meglepett reakciókat váltott ki rajongókból és kívülállókból egyaránt.
Nincs terv a World of Warcraft konzolra vitelére
A Windows Centralnak adott nyilatkozatában Hazzikostas világossá tette: a döntések mögött más cél áll – az, hogy a World of Warcraft könnyebben megközelíthető legyen az új játékosoknak anélkül, hogy csorbulna a veterán közösséget meghatározó mélység és magas nehézségi plafon. „Szeretnénk, ha könnyű lenne elkezdeni, de lehetetlen lenne tökéletesen elsajátítani” – fogalmazott a direktor, hozzátéve, hogy a felső szintű játékosok továbbra is bőven találnak kihívást PvP-ben, a Mythic kazamatákban és a World First versenyben.
A Blizzard kreatív vezetője egyértelműen kijelentette, hogy sem terv, sem ütemterv nincs a játék Xboxra vagy PlayStationre hozására, és hogy a közelgő Midnight kiegészítőben bevezetett változtatásoknak semmi közük egy hipotetikus konzolporthoz. Az expanzió célja a játékmenet modernizálása úgy, hogy közben érintetlen maradjon az MMO-esszencia; a harcrendszer finomításai a fölösleges ismétlések és félautomatizmusok kisöprésére fókuszálnak – nem pedig a szükséges ügyességi szint csökkentésére.
A direktor hangsúlyozta azt is, hogy a Blizzard a specializációk összetettségének kiegyensúlyozására törekszik: lesznek könnyebben felvehető stílusok, miközben mások tudatosan meredekebb tanulási görbét tartanak. „Egészséges, ha széles a komplexitási spektrum: bizonyos játékstílusok lehetnek egyszerűbbek, mások összetettebbek, a játékos típusától függően” – mondta. Egyben jelezte, hogy ha a közösség úgy érzi, egyes kasztoknál vagy rotációknál sérül a mélység, készek visszatekerni bizonyos változtatásokat.
A World of Warcraft: Midnight célja újabb evolúciós lépést tenni: erősíteni a játékmenetet, modernizálni a felületet és javítani az alapélményt anélkül, hogy elveszne az a lélek, amely kultikus jelenséggé emelte a címet. Hazzikostas szavaival élve a cél változatlan: Azeroth maradjon „határtalan, kihívásokkal teli világ, amely tele van lehetőségekkel minden játékos számára”.
Forrás: 3djuegos



