2025-ben a Steamen futó kooperatív játékok bevételei átlépték a 7 milliárd dollárt, ami nagy ugrás a 2019-es 3,5 milliárdhoz és a 2022-es 6 milliárdhoz képest. Az ARC Raiders, a Phasmophobia és a Valheim közönsége jelentős mértékben átfed, ami rávilágít a co-op közösségi, közösségépítő jellegére.
A co-op térnyerése egy szélesebb trend része: a játék egyre inkább az együttműködésről, a közös előrehaladásról és a közös élményről szól, nem csak a versengésről.
2025-re a kooperatív címek gyakorlatilag átvették a vezetést a Steamen, a bruttó bevételek meghaladták a 7 milliárd dollárt. Ami korábban réspiacon mozgott, mára az iparág egyik alappillérévé vált.
Friss becslések szerint az olyan címek játékosbázisa, mint az ARC Raiders, a Phasmophobia, a Lethal Company és a Helldivers 2, közel fele részben átfedésben van. Emellett az ARC Raiders közösségének több mint 40%-a játszott közösségvezérelt játékokkal is, például a Valheimmel, a Dead by Daylighttal és a Repóval.
Miért fontos: a számok nemcsak pénzügyi bővülést jeleznek, hanem kulturális elmozdulást is. 2025-ben a hangsúly nem pusztán a győzelmen van, hanem azon, hogy együtt játsszunk, közösséget építsünk, és az együttműködésben találjuk meg a szórakozást.
7 milliárd dolláros co-op piac
Az Alinea Analytics új adatai szerint a Steamen elérhető kooperatív játékok összesített bruttó bevétele már meghaladja a 7 milliárd dollárt.
2019-ben a co-op játékok közel 3,5 milliárd dollárt termeltek, 2022-re ez csaknem 6 milliárdra nőtt, három év alatt gyakorlatilag megduplázódott, és 2025-ben elérte a történelmi 7 milliárdos csúcsot.
Az ARC Raiders, a Split Fiction, a Lethal Company és a Helldivers 2 nagy szerepet játszott a bevételben
Érdemes megjegyezni, hogy 2025 húzócímei közé tartozott a Split Fiction, a Monster Hunter Wilds, a REPO, az ARC Raiders és a Borderlands 4 – ezek együtt nagy szeletet adtak a teljes bevételből. A co-op nem tűnik múló divatnak, mert a piac hatalmas.
A 2025-ös co-op fellendülés több mint pénzügyi mérföldkő: az ARC Raiders, a Monster Hunter Wilds és a Borderlands 4 is mutatja, hogy az együttműködés, a közös előrehaladás és a társas játékmenet ma már a modern játékos kultúra alapja.
Ráadásul a kooperatív játékelemek jó eséllyel velünk maradnak, mert könnyen beépíthetők egyszerű egyjátékos koncepciókba és teljes értékű többjátékos címekbe is.
Forrás: tech4gamers



