Az FSR Redstone a mesterséges intelligenciát használva új szintre emeli a vizuális minőséget a Call of Duty legújabb részében.
Az AMD az év eleje óta bővíti grafikával kapcsolatos technológiáinak palettáját, és a Redstone az egyik legfontosabb újdonság tőlük. A gépi tanuláson alapuló FSR Redstone számos neurális renderelési technológiát hoz magával, amelyek javítják a játékok képminőségét és teljesítményét. Ez az FSR technológiai csomag egyik legnagyobb frissítése, és úgy tűnik, hogy a Call Of Duty: Black Ops 7-ben debütált, ahol a funkció FSR Ray Regeneration néven szerepel, és ez valószínűleg a Redstone-ra utal, mivel ismert volt, hogy az újabb AAA játékoknál a funkció a nagyközönség számára is elérhető lesz. Ennél is fontosabb, hogy a Call of Duty: Black Ops 7-ben csak a Ray Regeneration lett alkalmazva, ugyanis a technológiai csomag többi eleme még nem szerepel a játékban. Szóval ez részleges debütálás…
„Az AMD FSR Ray Regeneration egy gépi tanuláson alapuló, valós idejű zajszűrő, amely a hagyományos zajszűrőket váltja fel, hogy élesebb részleteket és kevesebb artefaktot eredményezzen a sugárkövetéses effektusokban. Az eredetileg a Computex-en bejelentett FSR Ray Regeneration az FSR Redstone csomagban megjelenő első funkció, és a Call of Duty: Black Ops 7 november 14-i megjelenésekor lesz elérhető. Az AMD Radeon RX 9000 videókártyák támogatásával az AMD FSR Ray Regeneration neurális hálózatokat használ a sugárkövetéses tükröződések és árnyékok feldolgozásához a felbontásnövelés és a képkockák generálása előtt, így éles, mozis minőségű látványt és még magával ragadóbb élményt biztosít,” állítja az AMD.
Black Ops 7 has FSR Ray Regeneration (RedStone)
byu/HolyAllah inradeon
Az AMD három új funkciót hoz a technológiával (Neural Radiance Cache, Machine Learning Ray Regeneration, Machine Learning Frame Generation). Ezek az elemek közvetlen párhuzamot képeznek az Nvidia legújabb DLSS-ével, amelyek szintén neurális hálózatokat és mesterséges intelligenciát használnak a játékok vizuális minőségének javítására. A Neural Radiance Caching egy ML (gépi tanulási) modellt használ a fény viselkedésének megtanulásához és a jelenetek előrejelzéséhez a hatékony valós idejű globális megvilágítás érdekében. Az ML Ray Regeneration zajos, alacsony mintavételi rendereléseken van betanítva, hogy valós időben megjósolja és kiszűrje a szemcsés zajt, élesebb képet kínálva, miközben csökkenti az általános renderelési költségeket. Az ML Super Resolution valós időben rekonstruálja az alacsony felbontású képeket, és felskálázott képeket kínál. Az ML Frame Generation új, hamis képkockákat illeszt be a valódi, renderelt képek közé a teljesítmény javítása érdekében.
Az FSR Redstone egyetlen hátránya, amely csalódást okozhat az AMD felhasználóknak, hogy a funkciót eredetileg kizárólag az RDNA 4 GPU-k számára tartották fenn, és a Radeon RX 9000-es kártyák nem olyan hatalmas népszerűséggel rendelkező modellek.
Forrás: WCCFTech



