A Crystal Dynamics magyarázkodása a leépítés mögött annyira hülyeség, hogy nehezen tudjuk komolyan venni az indoklást. A Crystal Dynamics a LinkedInen bejelentette, hogy a cég jelenlegi átszervezésének részeként közel 30 fejlesztőt bocsátott el.
Ez a második létszámleépítés, amelyet a csapat idén hajt végre. A Crystal Dynamics a döntést nehéznek, de szükségesnek nevezte és azt is állította, hogy ezt a döntést a jelenleg fejlesztés alatt álló következő nagy Tomb Raider-játék fejlesztésének optimalizálása érdekében hozták meg.
„Ma meghoztuk azt a nehéz, de szükséges döntést, hogy átszervezzük a Crystal Dynamics stúdióit és csapatait. Ennek eredményeként közel 30 csapattagot bocsátunk el különböző részlegekből és projektekből, miközben átszervezzük a vállalatot és az üzletágat a következő generáció számára. A Crystal mélységesen hálás mindazoknak, akiket ez érintett, hihetetlen tehetségükért, kemény munkájukért és elkötelezettségükért, amelyek oly sokféleképpen segítették a stúdió kialakítását. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy teljes erőforrásainkat és támogatásunkat felajánljuk nektek ebben az átmeneti időszakban. Játékosainknak üzenjük: az iparág folyamatosan változó realitásai miatt hoztuk meg ezeket a fájdalmas döntéseket, hogy optimalizáljuk zászlóshajónk, a Tomb Raider fejlesztését, valamint átalakítsuk a stúdió többi részét, hogy új játékokat készíthessünk a jövőben. Hálásak vagyunk játékosaink, kollégáink és partnereink folyamatos támogatásáért ebben az átmeneti időszakban, és alig várjuk, hogy a jövőben megoszthassuk a csapat csodálatos új munkáit a világgal,” írta a Crystal Dynamics.
Mindig ellentmondásnak tűnik, hogy egy stúdió elbocsátja a személyzetét a stúdió fejlesztésének optimalizálása érdekében, mert ha kevesebb ember dolgozik a játékon, az azt jelenti, hogy a megmaradt dolgozóknak többet kell csinálnia kevesebb erőforrással. Úgy tűnik, hogy ez több szűk keresztmetszetet okoz mint optimalizálást.
Remélhetőleg hamarosan többet hallunk a készülő Tomb Raiderről, bár jelenleg úgy tűnik, hogy a következő nagy projekt a franchise-ban, amiről hallani fogunk, a készülő film lesz; ennek főszereplője a Trónok harcaból ismert Sophie Turner lesz.
Hogyan lehet kevesebb embernek több munkát végezni, majd ezt optimalizálásnak hívni?



