A Steam Machine legkellemetlenebb gondja, amiről a Valve még mindig óvatosan beszél

A Valve nagy reményekkel tolja a nappaliba szánt Steam Machine-t, amellyel egyszerű, kanapéról indítható PC-s játékélményt ígér – miközben ott maradt egy régi, kínos kérdés: mi lesz azokkal a multiplayer játékokkal, amelyekkel a kernel szintű anti-cheat rendszerek miatt eddig is hadilábon állt a Linux? Ha a cég tényleg több többjátékos rajongót akar átcsábítani erre a gépre, ezt a problémát már nem söpörheti a szőnyeg alá.

 

A SteamOS egyik legmakacsabb kihívása továbbra is az, hogyan birkózik meg azokkal a multiplayer játékokkal, amelyek különösen tolakodó, kernel szinten futó anti-cheat megoldásokat használnak. Az olyan rendszerek, mint a Riot Vanguardja vagy az EA Battlefield-szoftvere, évek óta ütköznek a Linuxszal, és emiatt számos népszerű cím egyszerűen nem hajlandó elindulni Proton alatt. Az új Steam Machine bejelentésével a Valve lényegében újranyitotta ezt a vitát, és most a fejlesztők meggyőzésén múlik a folytatás.

 

A Valve előtt álló Steam Machine-fejtörő

 

A vállalat célja, hogy újraértelmezze a PC-s játék fogalmát egy nappaliba szánt, egyszerűen csatlakoztatható géppel, amely a Linux alapú SteamOS köré épül, és a plug-and-play élményt helyezi előtérbe. A gond azonban változatlanul az, hogy a keményvonalas anti-cheat rendszerek miatt bizonyos kompetitív játékok kínálata Linuxon jóval szűkebb. Az Eurogamer kérdésére, amikor olyan címek kerültek szóba, mint a Valorant vagy a Battlefield 6, a Valve válasza rövid volt: minden a fejlesztőkön múlik.

Ez a technikai ütközés nem új keletű, hiszen a kernel szintű anti-cheat programok mélyen a rendszer szívében futnak, és Proton alatt egyszerűen nem lehet őket hitelesen emulálni. Emiatt azok a játékok, amelyek ezekre támaszkodnak, gyakorlatilag elérhetetlenek Linuxon. Válaszként a Valve saját játékánál, a Counter-Strike 2-nél egy kevésbé tolakodó megoldás, a VAC Line mellett döntött, most pedig újra asztalhoz ültetné a fejlesztőket, hogy megtalálják az anti-cheat és a Linux-kompatibilitás közötti kényes egyensúlyt – a Steam felmérései szerint már így is a játékosbázis nagyjából 3 százaléka használ Linuxot.

„Miközben a Steam Machine esetében is szükség van a fejlesztők együttműködésére, hogy engedélyezzék az anti-cheat támogatást, úgy gondoljuk, hogy az ösztönzők itt nagyobbak, mint a Decken, mivel arra számítunk, hogy ezen a gépen többen fognak multiplayer játékokkal játszani. Végső soron abban bízunk, hogy a Machine rajtja megváltoztatja az egyenletet az anti-cheat támogatás körül, és javítja a kompatibilitást” – fogalmazott a Valve egyik képviselője.

A helyzet tehát az, hogy egyelőre semmi garancia nincs rá, hogy a Battlefield 6 vagy hasonló játékok gond nélkül futnak majd SteamOS alatt a Steam Machine-en. A döntés minden kiadónál és fejlesztőnél külön születik meg attól függően, hajlandók-e engedélyezni vagy átdolgozni saját anti-cheat rendszerüket. A Valve abban bízik, hogy az új hardver elég nyomást és motivációt teremt ahhoz, hogy a stúdiók ne fordítsanak hátat a Linuxnak, és ne zárjanak ki rögtön több ezer játékost a többjátékos színtérről.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV