Az XDefiant miatt nem valósult meg a Splinter Cell új játéka!?

Mohó, folyton csak a pénzt hajhászó vezetőség kontra szenvedélyes fejlesztők, ki lehet találni, hogy melyik térfél nyert…

 

Az AdHoc Studio debütáló projektje, a Dispatch az év egyik legjobb játéka lett. A stúdió, amelyet a Telltale korábbi fejlesztői alapítottak, hosszú és kanyargós utat tett meg, mire a Dispatch megjelent és több mint 1 millió példányban kelt el. Ez az út magában foglalt egy időszakot az Ubisoft San Franciscónál, és azt is, hogy egy új Splinter Cell játék végül elbukott az Ubisoft vezetői nyomására, akik egy játék-mint-szolgáltatásként (game as a service = GaaS) működő, pénzkereső játékot akartak, amelyből végül az XDefiant lett. Nick Herman, az AdHoc társalapítója megerősítette, hogy miután ő és néhány korábbi Telltale-es kollégája 2017-ben elhagyta a Telltale-t (közvetlenül az azóta újraindított stúdió bezárása előtt), csatlakoztak az Ubisoft San Franciscóhoz. Abban az időben a stúdió egy új Splinter Cell játékon dolgozott, és Herman izgatottan várta a mindennapi munkát.

Herman izgatottan várta, hogy részese lehessen ennek a projektnek és segíthessen annak újjáélesztésében, mert az már egy ideje szunnyadt, és úgy gondolták, hogy remek történetet tudnak mesélni és olyasmit csinálhatnak, amit a rajongók imádni fognak. Ezek az érzések végül szertefoszlottak, mivel az Ubisoft vezetői, akik akkoriban (és valószínűleg még ma is) megszállottan törekedtek arra, hogy egy hatalmas GaaS játékot adjanak a cég portfóliójához, nyomást gyakoroltak a cég fejlesztőcsapataira, hogy találjanak módot arra, hogy projektjeiket GaaS játékokká alakítsák.

Herman és a csapata megpróbáltak egy narratív GaaS játékot készíteni. Megpróbálták ezt értelmesen megvalósítani, és sok remek prototípus készült. Herman azonban megértette, hogy az Ubisoft nem érdekelt abban, hogy olyan játékot készítsen, amilyet ő szeretett volna. Számára izgalmas volt az első hat hónap, mert azt hitték, hogy valami igazán nagyszerűt tudnak létrehozni. Aztán rájöttek, hogy mindaz, ami fontos volt számukra, már nem az, és ez gyakori dolog a játékok világában.

Herman és a többi korábbi Telltale-csapat tag, akik 2017-ben csatlakoztak az Ubisofthoz, 2018-ban elhagyták a céget, hogy megalapítsák az AdHocot, amikor megadódott a lehetőség, de a projekt, amelyet hátrahagytak, abból alakult ki az XDefiant. Az Ubisoft San Francisco egyre inkább arra összpontosított, hogy valami olyat alkosson, ami kihívást jelent a Call of Duty-nak, és ezt az XDefiant meg is próbálta a többjátékos FPS játékmenetével.

Így míg Herman és kollégái megalapították az AdHocot és végül elkészítették a Dispatch-et ugyanazon vezetők irányítása alatt, akik valószínűleg csak az egyik sok kísérlet közül egyiket tették tönkre, ami egy új Splinter Cell játékra irányult, és amelyeket az évek során elvetettek, az Ubisoft San Francisco egy ingyenes többjátékos címet készített, amelyet egy évvel a megjelenése után leállítottak. Az Ubisoft San Francisco is bezárt ennek eredményeként…

Forrás: WCCFTech, Bloomberg

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)