Bár a franchise ismerős, de ez nem egy egyjátékos cím lesz, hanem egy MMORPG… és ebben azért az Ncsoftot jártasnak nevezhetjük.
A Horizon Steel Frontiers bejelentése számos kérdést vetett fel mind a franchise, mind a műfaj rajongói számára. Pontosan hogyan fog működni? A Horizon-játékok kizárólag egyjátékos címek voltak, kivéve a spinoffot, a Lego Horizon Adventures-t. Az IGN néhány választ kapott Lee Sunggu felelős producerrel készített interjújában. Elismerte, hogy a Capcom Monster Hunter franchise-ában szereplő kooperatív vadászat nagy hatással volt a Steel Frontiers-re, ami egy MMORPG lesz, és ennek helyszíne a Guerrilla Games által létrehozott világ. Így nem meglepő, hogy Lee a városokat és a céheket említi a játék kulcsfontosságú elemeiként.
„A Monster Hunter mindenképpen az egyik legfontosabb inspirációja volt a Steel Frontiers-nek. Amikor elkezdtük kibővíteni a Horizon alapkoncepcióját, azaz a hatalmas gépek vadászatát egy többjátékos élménnyé, a Monster Hunter franchise kooperatív vadászati rendszere természetes referenciapontnak tűnt. A kezdetektől fogva logikusnak tűnt a Horizon gazdag világának és a vadászati akció műfajának ötvözése. Ha ehhez hozzátesszük a Horizon egyedülálló gépi ökoszisztémáját, a részek eltörésének mechanikáját és a mély történetmesélést, akkor valami igazán különlegeset kapunk, egy olyan élményt, amely egyedülállóan a Steel Frontiers-hez tartozik.
A Horizon Steel Frontiersben a városok és a céhek jelentik a közösség igazi szívét. A városok központi csomópontként működnek, ahol a játékosok összegyűlnek, felkészülnek a vadászatra, és természetesen kapcsolatba lépnek egymással. A terepen spontán csapatot alkothatsz a találkozott játékosokkal, vagy összefoghatsz velük egy előre megtervezett, stratégiai kooperatív játékban, hogy legyőzzétek a nehezebb gépeket. Ezek a pillanatok (legyenek azok váratlanok vagy gondosan összehangoltak) segítik a játékosok közötti kötelékek erősítését. Természetesen támogatjuk az MMORPG-ktől elvárt összes alapvető közösségi funkciót, mint például a barátlisták, a csevegés és a csapatrendszerek, hogy a játékosok zökkenőmentesen kommunikálhassanak és együttműködhessenek,” mondta Lee.
A felelős producer a harcrendszer változásairól is beszélt. Míg a Guerrilla egyjátékos játékai híresen a távolsági harcokra koncentrálnak, a játékmenetből már látszik, hogy ez sokkal inkább a közelharcra fog összpontosítani, és a játékosoknak el kell dönteniük, mikor kell kitérniük, és mikor kell megtámadniuk a gépeket. MMORPG-ként a játék kis csapatokat és közepes méretű rajtaütéseket fog támogatni, mert az igazán nagy léptékű rajtaütések zavarosak lennének ebben a típusú harcban. Annak ellenére, hogy a Guerrilla a bejelentő videóban némi versengést ígért a törzsek között, Lee szerint a tartalom középpontjában a PvE elemek állnak. Aloy vagy más karakterek esetleges megjelenéséről nem esett szó. Lee viszont megerősítette, hogy a játékot az Unreal Engine 5 hajtja, nem pedig a Decima Engine.
A Horizon Steel Frontiers 2026 végén vagy 2027 elején jelenik meg Androidra, iOS-re és PC-re, de az Ncsoft reménykedik, hogy PlayStation 5-re is meg fog jelenni.



