Az a lövölde, amit a játékosok csak kozmikus büntetésnek hívnak

MOZI HÍREK – „Ez nem játék, hanem kozmikus büntetés” – így fogalmaznak sokan az Escape from Tarkov rajongói a hosszú évek óta várt Steam-premier után. A Valve áruházába kilenc évnyi korai hozzáférés után megérkező verzió rajtja annyira félrement, hogy sokak szerint a platform történetének egyik legkudarcosabb indulásaként vonul be a történelembe, hiszen az első napon a legtöbb vásárló még el sem tudta indítani a játékot.

 

Az Escape from Tarkov Steam-debütálása már most a platform egyik legzűrösebb rajtjaként él a játékosok emlékezetében. A Battlestate Games közel kilenc évnyi korai hozzáférés után hozta át a lövöldét a Valve áruházába azzal az ígérettel, hogy ez lesz a játék eddigi legcsiszoltabb változata, a közösség jelentős része mégis csalódottan távozott. Összeomló kliens, belépési hibák és ingadozó szerverek miatt rengeteg, Steamen vásárló játékosnak még a főmenüig sem sikerült eljutnia. Ennek következményeként a párhuzamos játékosszám jóval elmarad a várakozásoktól, a visszajelzések nagy része pedig erősen negatív.

A megjelenést követő első órákban több mint tízezer értékelés érkezett, és a játék jelenleg mindössze 31%-os pozitív aránnyal áll a Steamen. Egy feldúlt játékos így foglalta össze a tapasztalatait: „Több mint négy órája próbálok belépni. Ez nem játékélmény, ez maga a pokol.” Egy másik még tovább ment, és azt írta: „Escape from Tarkov nem is játék, hanem kozmikus büntetés, amit közönyös istenek küldtek az emberiségnek, hogy emlékeztessék a jelentéktelenségére.” Fontos hozzátenni, hogy ezek az ítéletek egyelőre jóval inkább a rajt körüli technikai káoszról szólnak, mint magáról a játékmenetről.

A stúdióvezető és játékrendező, Nyikita Bujanov szerint a fiaskót a játék köré épített szolgáltatások túlterhelése okozta. Elmondása alapján ugyan készültek a rajtra, mégsem számítottak rá, hogy a launcherre és a hitelesítési rendszerre a szokásosnál akár négyszer nagyobb forgalom zúdul. A Battlestate azt ígéri, most minden erőforrásukat arra fordítják, hogy minél gyorsabban stabilizálják a helyzetet. A játék hivatalos közösségi felületein bocsánatot kértek a játékosoktól, és jelezték, hogy a közeljövőben minden érintett valamilyen kompenzációra számíthat.

Az egész történet minden szereplő számára kellemetlen, ugyanakkor nem teljesen derült égből villámcsapás. Az Escape from Tarkov minden nagyobb wipe-ja hagyományosan problémákkal indul. Most azonban nemcsak egy teljes újrakezdésről és az 1.0-s verzió érkezéséről volt szó, hanem arról is, hogy egyszerre tért vissza több millió régi játékos, és özönlöttek az újak, akik évek óta várták ezt a pillanatot – ez pedig végleg túlfeszítette a rendszert. A várakozások szerint a következő napokban fokozatosan lenyugszik a helyzet, és a játékmenet is helyre fog állni.

 

Kis tipp, ha most vágsz bele az Escape from Tarkovba

 

Szokták mondani, hogy minden rosszban van valami jó, és ha valamiért csak most kezdenél bele az Escape from Tarkov világába, akár még jól is járhatsz. A közösség ugyanis rájött, hogy a játék egyik legritkább tárgya, az LEDX a tutorial során garantáltan felbukkan. Ez a felszerelés kulcsfontosságú az előrehaladás szempontjából, és ha ebben a bevezető küldetésben nem veszed fel, később akár több tucat órába telhet, mire újra rálelsz. Ha kíváncsi vagy a részletekre, már most rengeteg útmutató segít lépésről lépésre megszerezni, mielőtt igazán belevetnéd magad a játékba.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)