Steam Machine: egy aspektusból hátrányos helyzetben lehet!

TECH HÍREK – Gabe Newellék új készüléke tetszetős, kompakt, de azért egy pillantást érdemes a „motorháztető” alá vetni.

 

Ha megnézzük a piacon elérhető „kompakt” számítógépeket, akkor láthatjuk, hogy hatalmas fejlődés ment végbe ebben a szegmensben, amit az AMD-hez hasonló cégek által bevezetett architektúra-frissítések, valamint az integrátorok termékeik innovációja ösztönzött. A Steam Machine új generációja is ilyen lehet. Az ebben levő GPU egy félig egyedi modell, ami azt jelenti, hogy az AMD IP-je van beépítve, de finomhangolva van, hogy a Valve készülékének kedvező legyen. Hasonló az AMD Radeon RX 7600-hoz, ugyanannyi VRAM-ja van, de valamivel kevesebb CU-val (számítási egységgel) és viszonylag alacsonyabb, 110W-os TDP-vel rendelkezik.

A Valve állítása szerint ez egy 4K@60FPS eszköz az AMD FSR technológiájának köszönhetően. A GPU önmagában csak 1080p-s játékokhoz lesz elegendő. Amikor az Nvidia bemutatta az RTX 5050-et, valamint az AMD az RX 9060-at, az iparág heves kritikával fogadta a 8 GB VRAM kapacitást, és igazságtalannak nevezte a játékosok számára, figyelembe véve, hogy milyen nagy a kereslet a AAA játékok iránt az utóbbi időben. A Steam Machine is 8 GB VRAM-mal rendelkezik így ez alapján a modern AAA-címek grafikai teljesítménye átlag alatti lenne. Lehet, hogy nem nyújtana zökkenőmentes élményt a játékosoknak, mivel korlátozná a textúra minőségét.

Ha a Steam Machine-t konzolként kezeljük, akkor fő versenytársai a PlayStation 5 sorozat és az Xbox Series X lesznek. A Steam Machine nem túl agresszív a GPU tekintetében, és az egyetlen jelentős fejlesztés a készüléken a továbbfejlesztett RDNA 3 architektúra, míg a versenytársak minden más paraméterben lépéselőnyben vannak. A konzolos szegmensben a Steam Machine nem lesz vonzó választás azoknak a játékosoknak, akik nagy teljesítményű eszközt keresnek.

A 8 GB VRAM kapacitása segíthet a régebbi GPU-kkal rendelkező játékosoknak abban, hogy egy kicsit „relevánsabbak” maradjanak, figyelembe véve, hogy a Valve-nak van módja arra, hogy befolyásolja a fejlesztőket, hogy biztosítsák, hogy eszközeik valamilyen módon futtathassák a címeiket. A fejlesztők testre szabhatják címeik követelményeit, hogy biztosítsák a kompatibilitást a Steam Machine VRAM kapacitásával, így a korlátozott VRAM-ú GPU-knak is lesznek olyan játékok, amelyek támogatják őket, ami végül a költségvetésükre figyelő játékosoknak is kedvez.

A Valve-nak gondoskodnia kell arról, hogy a készülék ára megfelelő legyen, különben az első generációs Steam Machine története megismétlődik (gyenge hardver, magas ár, kudarc).

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV