Anno 117: Pax Romana: a Ubisoft is két kézzel nyúl a generatív MI-bödönbe!

A francia kiadó (amiről a mai hírekben még szó fog esni) is beállt azon sorba, ahol szemmel látható módon használtak a művészeti elemekhez generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligenciát.

 

Az Ubisoft több éve folytatja azt a hivatalos álláspontot, hogy az MI és a játékfejlesztés egymáshoz tartoznak. Az Anno 117: Pax Romana az első Ubisoft-játék, amely MI-tartalommal jelenik meg a Steam-en, bár a nyilatkozatban megjegyzik, hogy a végső termék a csapatuk szakértelmét és kreatív elképzeléseit tükrözi. Úgy tűnik, hogy ez az elképzelés magában foglal néhány elég furcsa háttérszereplőt, akiknek keze helyett csomók vannak. Van egy imgur galéria, ahol néhány kétes, homályos alak látható a játék egyik illusztrációján. A Kotaku megosztott egy másikat, amelyen néhány római szenátor látható hasonlóan furcsa kinézettel… az egyiküknek például nincs feje.

A Kotaku megosztott egy idézetet is a Ubisofttól, amelyben magyarázzák az első képet, és javaslatot tesznek a javításra. Azt mondták, hogy ez a kép egy helyettesítő, placeholder elem volt, amely véletlenül átcsúszott a felülvizsgálati folyamaton. A végleges kép a 1.3-as patch után felváltja a jelenlegi verziót. A nyilatkozatban azt is megjegyzik, hogy mivel az Anno 117 a stúdió eddigi legambiciózusabb Anno-játéka, az MI-eszközök csupán kiegészítői voltak a franchise eddigi legnagyobb művészcsapatának. Bár az új kép valamivel jobbnak tűnik, kérdéses, hogy placeholder-e, amikor a végleges verzió szinte teljesen megegyezik vele. Felmerül a kérdés, hogy az illusztrációk mekkora része MI-alapú; elvégre a módosítás itt úgy tűnik, hogy csupán az MI-elem legcsúnyább részének átfestéséből állt.

Comment
byu/MedicaeVal from discussion
inanno

German text localization is still AI generated in the release version
byu/taubenangriff inanno

A Redditen valaki azt írta, hogy emiatt a poszt miatt döntött úgy, hogy egyelőre nem vásárolja meg a játékot. Ez azt mutatja, hogy a grafikát MI-vel készítették, és ez a kép egyszerűen nem ugyanazon a szinten van mint az Anno 1800. Ha olcsó asseteket használnak a játékukban, akkor megvárják, amíg a játék olcsóbb lesz. Valaki más csalódott volt, hogy az Anno is az MI-re támaszkodott, mert az Anno 1800-at a gyönyörű grafikája miatt szerette meg.

A játékosok aggodalmukat fejezik ki amiatt is, hogy bizonyos nyelvi lokalizációk állítólag MI-generáltak…

Forrás: PCGamer, Steam, Imgur, Imgur, Kotaku

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.