Nem lehet a japán fejlesztőt lustának mondani, hiába jelent meg már több mint nyolc éve legutóbbi nagy dobása…
Yoko Taro, a NieR: Automata alkotója annak 2017-es megjelenése óta több projekten is dolgozott, csak nem láthattuk a munkáját, mert ezek még a hivatalos bejelentés előtt törlés áldozatai lettek. Yoko Taro tisztázta a rajongói körében vicc tárgyává vált helyzetet, miszerint az utóbbi években nem dolgozott játékokon. Kifejtette, hogy több projekten is dolgozott, de olyan okok miatt, amelyeket nem tudott vagy nem akart megnevezni, ezeket még a megjelenésük előtt törölték.
„Gyakran hallom, hogy „Miért nem készítesz új folytatást a NieR-hez?” vagy „Yoko Taro nem csinál semmit”, de ez azért van, mert az utóbbi időben sok projekt, amelyben részt vettem, a fejlesztés közepén félbeszakadt. Valójában dolgoztam néhány dolgon, csak azok soha nem láttak napvilágot. Megkaptam érte a pénzt, szóval személy szerint nincs ezzel problémám, de az emberek úgy tűnik azt gondolják, hogy nem csináltam semmit, csak mert egyik munkám sem jelent meg. Én ezt nem negatívumnak tekintem. Úgy gondolom, hogy ha valami furcsát fogok kiadni, akkor jobb, ha egyáltalán nem adok ki semmit”, mondta a fejlesztő.
A modern játékipar szerencsétlen, de nem meglepő valósága, hogy még egy, hozzá hasonló kaliberű fejlesztő is évekig dolgozhat az iparágban, és semmit sem tud felmutatni, mert a játék soha nem bukkant fel, és a legtöbb nem nyilvános projekt titoktartási megállapodások és rengeteg bürokrácia mögé van zárva, ami a külső szemlélő számára úgy tűnik, mintha egy évtized nagy részében semmit sem csinált volna. Érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt években több pletyka is volt Yoko Taro projektjeiről. Lehet, hogy ezek közül néhány az a törölt projekt, amelyre itt utalt, de függetlenül attól, úgy tűnik, Yoko Taro annyira komolyan vette az ötletet, hogy évekig tétlenül ült, és úgy érezte, meg kell magyaráznia, miért nem láttunk semmit abból, amin az utóbbi időben dolgozott.
Úgy tűnik, továbbra is türelmesnek kell lennünk, és remélni, hogy legalább az egyik projektje eljut a játékosokhoz…



