A TIME szerint évtizedet meghatározó RPG után most az emberiség legmélyebb mocsarát akarja játékba önteni a Disco Elysium alkotója

A Disco Elysium rég megjelent, az azóta eltelt idő nagy része pedig inkább botrányokról, mint ünneplésről szólt. Miközben a TIME magazin az elmúlt évtized legjobb játékának nevezte az RPG-t, a kulcsfejlesztők „önkéntelenül” távoztak a ZA/UM-tól, miután a befektetői testület átvette az irányítást – vádak és perek követték egymást, több mellékprojektet is kukáztak. Az egyik ilyen, Robert Kurvitz – a Disco Elysium központi figurája – által vezetett játék még a fő műnél is sötétebb lett volna, és bár ebből már semmi nem fog megjelenni, a rendező szerint ennek szelleme ott lesz a következő játékában.

 

A Disco Elysium megjelenése óta sok idő telt el, tele kellemetlen fordulatokkal. Hiába ismerte el a TIME magazin az elmúlt tíz év legjobb játékaként, a legfontosabb alkotók „kényszerű” távozásra hivatkozva hagyták el a ZA/UM-ot, miután a befektetői tanács átvette az irányítást a stúdió felett. Visszaélésekről szóló vádak és perek követték egymást, több mellékprojektet is elkaszáltak. Az egyik ilyen, Robert Kurvitz vezetésével készült játék – aki a Disco Elysium egyik kulcsfigurája – a tervek szerint még nyomasztóbb, sötétebb lett volna, és bár ezt soha nem fogjuk látni, bizonyos elemei átmenthetők a következő munkájába.

A G-Star 2025 rendezvényen (az Automaton beszámolója szerint) Kurvitz a játéknarratíváról szóló kerekasztal-beszélgetésen vett részt Jennifer Svedberg-Yennel, a Clair Obscur: Expedition 33 vezető írójával együtt. A direktor nem tért ki sem a ZA/UM-tól való távozása körülményeire, sem arra, min dolgozik most, viszont újra és újra hangsúlyozta, mennyire sötét, reményvesztett víziót képzelt el a független stúdióban készülő, a Disco Elysium utáni projektjéhez.

Ebben a kontextusban, még ha az a bizonyos játék már soha nem is készül el, az elképzelés maga tovább él. Kurvitz ugyanis továbbra is egy olyan játékról álmodik, amely szűrő nélkül mutatja meg az emberi természet legsötétebb, legnegatívabb, leginkább depresszív oldalát. Elmondása szerint az új projekt egy „sikeres” karakter fokozatos lecsúszását, kudarcát és szenvedését követné végig, mintegy metaforájaként annak, „meddig képes az ember lesüllyedni a sárban”. Egyértelmű, hogy az emberi leépülés és az érzelmi sebezhetőség iránti rögeszméje nem új keletű, de most úgy tűnik, a következő művében ezt minden eddiginél nyersebb, reménytelenebb formában akarja végigvinni – még a Disco Elysium-nál is sötétebben.

 

A Disco Elysium írása felemésztette Robert Kurvitzot

 

Kurvitz a konferencián arról is beszélt, milyen személyes árat fizetett a Disco Elysium megírásáért. Az írást „nagyon nyomorult művészetnek” nevezte, és felidézte, hogyan gyúrta bele saját dühét, szomorúságát és rögeszméit a játék narratívájába, hogy a játékost abszurd, érzelmileg túlfűtött helyzetekbe vonja be. „Bele kellett raknom a politikai szorongásaimat és a saját létezésemet a játékba” – vallotta be, hozzátéve, hogy minden egyes reggel óriási önfegyelemre volt szüksége, hogy újra és újra visszaüljön a történethez.

Kurvitz következő projektjeiről egyelőre alig akad konkrétum. Annyit tudunk, hogy 2022-ben a Disco Elysium vezető művészével, Aleksander Rosztovval közösen megalapította a Red Info nevű új stúdiót, NetEase-támogatással. Arról viszont mindmáig nem érkezett hír, hogy hol tartanak az első játék fejlesztésének korai szakaszában, milyen formát ölt majd ez az új, sötét vízió.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.