Ez az RPG már a megjelenés napján felkerül Game Passre, és olyan, mintha a Galaxis őrzői hangulatát kevernénk űrutazással, horrorral és menő, nyolcvanas évekbeli retro életérzéssel. Az első rész díjnyertes sikere után az Echo Generation 2 egy sokkal fókuszáltabb Cococucumber csapattal érkezik, amely most már kifejezetten arra készül, hogy nagyobb szeletet harapjon ki az RPG-piacból.
Az RPG-k az elmúlt években rengeteg más műfajjal keveredtek, hogy ne vesszenek el a bőség zavarában, és az Echo Generation 2 pont az a fajta játék, ami megmutatja, mennyire jól tud elsülni egy merész, kreatív ötlet. A folytatást ugyanaz a Cococucumber fejleszti, amely az eredeti Echo Generation-t is készítette, de most még egyet csavarnak a látványon és a játékmeneten. Megmaradnak a voxel-alapú, „3D pixeles” karakterek és környezetek, amelyek az első részt is azonnal felismerhetővé tették, viszont az RPG-alapokat új sci-fi elemekkel, valamint egy jóval kiforrottabb, körökre osztott harcrendszerrel fűszerezik.
Az Echo Generation 2-ben Jacket irányítjuk, egy apát, aki egy titokzatos, teljesen idegen dimenzióba szorul be. Innen indul a történet, amelynél a készítők nyíltan hivatkoznak a Vissza a jövőbe és a Stranger Things hatásaira. Jack egy intergalaktikus odüsszeiába keveredik, egyetlen céllal: valahogy haza kell jutnia a családjához. Ehhez az eszére, a legénységére és egy saját építésű paklira támaszkodik, miközben egy ellenséges, titkokkal teli kozmoszban bolyong. Az út során a „elveszett évek” feltárásával foglalkozik, amelyek a készítők szerint összekötik – vagy talán meg is előzik – az első játék történetét.
A legizgalmasabb az egészben, hogy a Cococucumber teljes szabadságot ad magának a történet idővonalát illetően, és nem érzi kényszernek, hogy klasszikus folytatást írjon. Emiatt nyugodtan kijelenthetik, hogy az Echo Generation 2 akár folytatás helyett egy titkokkal, retro esztétikával és kozmikus szörnyetegekkel teli „kvázi-előzmény” is lehet. Az űrutazás és a helyszínek nagy változatossága – a dzsungelektől a neonfényes, cyberpunk városokig – egészen különleges ízt ad a játéknak, és segít elszakadni minden szigorú, kronológiai elvárástól.
A harc az Echo Generation 2-ben látványosabb és mélyebb lett
Van azonban egy terület, ahol nem vízszintes, hanem inkább „függőleges”, azaz mélységi fejlődésre törekedtek: ez maga a játékmenet. A 2,5D-s környezetek bejárása mellett a stúdió ismét a körökre osztott harc és a pakliépítős stratégia keverésére teszi le a voksát, ahol a túlélés kulcsa az, milyen ügyesen állítod össze és finomhangolod a lapjaidat. A mélységre jellemző, hogy több mint 100 egyedi kártyát gyűjthetsz össze és szabhatsz testre Jack, illetve társai, Noliva és Bulder számára – közülük az egyik egy gremlin, de a fejlesztők direkt nem árulják el, melyik, ami egy jópofa, önreflexív poénként is működik.
Ezekkel a kártyákkal speciális támadásokat indíthatsz, pusztító kombókat rakhatunk össze, és minden új, idegen ellenfélhez más és más taktikát igazíthatsz. A körökre osztott rendszer nem csupán statok számháborúja, hanem egy olyan rendszer, ahol a pakliépítés és a helyzetfelismerés együtt döntik el, ki marad talpon.
A szövetségesek szerepe legalább ennyire fontos az Echo Generation 2 világában. A küldetések és a különféle űrbéli veszélyek során Jack furcsa, szokatlan kísérőket toborozhat, akiket a harcokban meg is idézhet. Minden társ különleges képességeket és egyedi szinergiákat hoz magával, amelyek tovább bővítik a pakliépítés lehetőségeit, és változatosabbá, taktikusabbá teszik az összecsapásokat. Így alakul ki az a benyomás, hogy nem csak a főhős erősödik, hanem az egész legénység, mint egy összeszokott, különc űrbrigád.
Látvány szempontjából az Echo Generation 2 megmarad a voxel stílusnál, de ezt a szintet egyértelműen feljebb tornássza. A grafika jóval finomabb, színesebb és élesebb, a 3D-s pixelart stílus pedig úgy néz ki, mintha egy régi, kazettás korszakból ismert világot húznának át modern megvilágítással és effektekkel. Mindezek alapján a folytatás egy olyan űrkalandot ígér, amely tele van nyolcvanas évekbeli nosztalgiával és kártyaalapú harcokkal, és 2026-ban érkezik – egyelőre pontos dátum nélkül. Annyi viszont már most biztos, hogy az Xbox Partner Preview alapján az Echo Generation 2 a megjelenés napján bekerül a Game Pass kínálatába.
Forrás: 3djuegos



