Egy új, nyitott világú, harmadik személyű RPG készül Lengyelországban, amely annyira komolyan veszi a realisztikus kardpárbajt, hogy egy történelmi vívó világbajnokot is bevont a mozgásrögzítésbe. A The Vernyhorn kifejezetten arra törekszik, hogy harcrendszerével felérjen – vagy akár rá is licitáljon – a Kingdom Come 2-re, miközben a fejlesztők már most jelzik: leghamarabb 2027-ben érkezhet.
Lengyelország az elmúlt években saját jogán vált az egyik legfontosabb európai videojáték-fejlesztési központtá. Nemcsak olyan stúdiók kerültek ki onnan, mint a Techland vagy a CD Projekt RED, hanem a helyi szcéna továbbra is folyamatosan ad okot arra, hogy reménykedve figyeljük az onnan érkező projekteket. Most az InterStudio csapata szeretne felkerülni erre a listára a The Vernyhorn című játékkal, egy harmadik személyű, nyílt világú RPG-vel, amely sötét középkori hangulatot kever klasszikus szerepjátékos mechanikákkal.
Bár az egyik legnagyobb ígéret a Kingdom Come: Deliverance 2 (és elődje) által inspirált, realista harcrendszer, a The Vernyhorn világa ennél jóval mélyebbről merít: a kora középkori szláv társadalmak mítoszai, hiedelmei és nyers valósága adják az alapját. A nyílt világ többféle biomot vonultat fel, az ősi erdőktől a lápokon át a zord hegyvidékekig, és minden falu, barlang vagy tisztás saját történettel bír. A fejlesztők fotogrammetriát és lengyelországi helyszínek valós szkennelését is használták, hogy a valóság és a fantasy határán egyensúlyozó, mégis hitelesnek ható világot hozzanak létre.
A The Vernyhorn célja, hogy kemény, kőrealista harcot adjon
Játékmenet szempontjából a The Vernyhorn egy realisztikus, kifejezetten nagy odafigyelést igénylő harcrendszert ígér: ahogy az InterStudio fogalmaz, „nem becsületért, hanem a túlélésért harcolsz”. Hogy minden vágás és mozdulat a lehető leghitelesebb legyen, a stúdió valódi kardvívó- és harcművész-bajnokokkal dolgozott mo-cap felvételeken, köztük Antoni Olbrychskivel, aki a történelmi vívás világbajnoka.
Eközben, bár sok részlet még kidolgozás alatt áll, a történetmód nem egy szigorúan lineáris kampány lesz, hanem komoly erkölcsi döntéseket kínál majd, a világ pedig látványosan reagál a játékos választásaira. A csapat külön hangsúlyozza, hogy egy nagyon tudatos vízió mentén dolgoznak: „ahelyett, hogy több ezer üres négyzetkilométert hoznánk létre, mi sűrűséget, atmoszférát és valódi célt akarunk”. A tervek között szerepel egy közösségi finanszírozási kampány, 2026-ra időzített early access, majd fejezetekre bontott, 2027-es megjelenés.
Noha még több kérdés nyitott – a pontos megjelenési dátum, az egyjátékos kampány részletei vagy épp a konzolos verziók –, a The Vernyhorn már most felkeltette azok figyelmét, akik érettebb, elmerülős, karakteres szerepjáték-élményeket keresnek. És aki kíváncsi rá, az már most felveheti a kívánságlistájára Steamen, hogy ne maradjon le a következő bejelentésekről.
Forrás: 3djuegos



