A Ubisoft főnöke kimondta: az MI írja a jövőt, és már egy játékban is próbálgatják

Az Ubisoft vezére immár nyíltan kimondja, hogy a cég jövőjét a generatív mesterséges intelligencia határozza meg, és az első nagy kísérleti projektet már le is rántották a lepelről. Yves Guillemot szerint a technológiát már minden Ubisoft stúdióban beépítették a folyamatokba, és a kiadó bemutatta első, kifejezetten generatív MI-re építő, kísérleti játékprojektjét is.

 

A generatív mesterséges intelligencia az utóbbi évek egyik legmegosztóbb témája lett a videojáték iparban. Egyre több stúdió lát benne olyan eszközt, amely képes teljesen átformálni a fejlesztési munkafolyamatokat és a játékélményt. Miközben sokan továbbra is élesen bírálják a generatív MI térnyerését, az Ubisoft óriási lépést tesz ebbe az irányba: egy friss befektetői konferencián Yves Guillemot vezérigazgató világossá tette, hogy a cég hosszú távon is erre a technológiára épít.

A kiadó már most ahhoz hasonlítja a generatív MI forradalmát, mint amikor az iparág kétdimenziós grafikáról 3D-re váltott, és ennek jegyében mutatta be a Teammates nevű, MI által vezérelt csapattársakkal kísérletező, játszható prototípusát.

 

A Teammates az Ubisoft első játszható generatív MI projektje

 

A Game File beszámolója szerint Guillemot legutóbbi részvényesi értekezletén külön blokkot szentelt a generatív MI témájának. Amellett, hogy kijelentette: a mesterséges intelligenciát már minden stúdiójukban bevezették, a francia vezető egyértelmű párhuzamot vont az iparág korábbi 2D-ről 3D-re ugrásával. „Nagy léptekkel haladunk előre abban, hogy a generatív MI-t olyan, magas hozzáadott értékű területeken alkalmazzuk, amelyek kézzelfogható előnyöket jelentenek a játékosainknak és a csapatainknak” – fogalmazott.

„Ez akkora forradalom a mi iparágunkban, mint annak idején az átállás 3D-re. És megvan mindenünk ahhoz, hogy az élen járjunk. A játékosélmény szempontjából folyamatosan fejlesztjük azokat az innovatív, játékos központú generatív MI-alkalmazásokat, amelyekről már beszéltünk az új NPC kezdeményezéseink kapcsán 2024-ben. Túl vagyunk a puszta prototípus fázison, és reméljük, hogy az év vége előtt még több részletet megoszthatunk” – mondta arról az első MI projektről, amelyet tavaly mutattak be.

A szóban forgó kezdeményezést a tavalyi GDC-n leplezték le. A NEO NPCs egy generatív MI prototípus, amelynek célja, hogy teljesen új szintre emelje a nem játékos karakterekkel való interakciót. Ezek az NPC-k lehetővé teszik a szabad, hangalapú beszélgetést, képesek válaszolni a kérdéseinkre, és reagálnak a hangszínünkre is, ami – az Ubisoft szerint – befolyásolhatja a történet alakulását és a küldetések menetét. A program jelenleg is finomítás alatt áll, és a kiadó azt ígéri, hogy a következő években konkrét játékokban is megjelenik majd.

Úgy tűnik azonban, hogy az Ubisoft MI iránti elköteleződése itt nem ér véget. „A gyártás területén ma már minden stúdiónkban és irodánkban vannak olyan csapatok, amelyek napi szinten foglalkoznak az új technológia alkalmazásával, és folyamatosan kutatják az új felhasználási módokat a programozás, a grafika és az összkép minőségének javítása terén” – mondta Guillemot (az Eurogamer beszámolója szerint). Ehhez kapcsolódik, hogy az Ubisoft nemrég bemutatta a Teammates nevű, első játszható generatív MI kutatási projektjét.

 

Teammates: az Ubisoft játszható MI kísérlete

 

Ahogy az Ubisoft hivatalos oldalán magyarázzák, a Teammates a kiadó következő nagy lépése a generatív MI felé. Ezúttal egy belső nézetes lövöldéről van szó, amelyben a játékos egy ellenálló csoport tagjaként próbál beszivárogni egy ellenséges bázisra, hogy felkutassa öt eltűnt társát. A küldetés során ellenséges osztagokkal kell szembenéznünk, de segítségünkre lesz egy Jaspar nevű, hangalapú asszisztens is.

Az MI által irányított szövetségesek valós időben reagálnak a játékos parancsaira. A rendszer funkciói messze túlmutatnak a sima hangparancsokon: az asszisztens képes megjelölni az ellenségeket, háttérinformációt adni a történetről, a játék beállításait menet közben módosítani, vagy akár szóbeli utasításra megállítani a játékot. A képeken is látható csapattársak közben taktikai utasításokat kaphatnak, például fedezékek között mozoghatnak, vagy meghatározott célpontokat támadhatnak.

Az Ubisoft szerint a kezdeti tesztek azt mutatják, hogy a játékosok nagyon gyorsan kötődnek ezekhez a karakterekhez, és amikor elakadnak vagy nem tudják, merre menjenek tovább, automatikusan Jasparhoz fordulnak iránymutatásért. A vállalat hangsúlyozza, hogy nem az írók vagy a játéktervezők lecserélése a cél, hanem az, hogy az NPC-k a történet keretein belül, meghatározott határok között improvizálhassanak.

Éppen ezért a történetírók szerepe továbbra is kulcsfontosságú: ők határozzák meg a világ személyiségét és narratíváját, miközben az MI valós időben igazítja a párbeszédeket, reakciókat és akciókat a játékos hangjára és döntéseire. Az Ubisoft azt állítja, hogy a Teammates eddig már játékosok százainál járt tesztelésen, és a visszajelzésekre támaszkodva folyamatosan fejlesztik a technológiát, valamint új, személyre szabott felhasználási lehetőségeket keresnek.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV