A FromSoftware kultikus soulslike-ja több mint egy évtizede érhető el, mégis az Elden Ring sikerhulláma adott neki új lendületet: az utóbbi években becslések szerint másfél millió új játékos fedezte fel Bloodborne rémálomszerű Yharnamját. Mindez komoly bevételt hozott a Sony-nak, miközben a rajongók joggal értetlenkednek, hogy a platformtulajdonos továbbra sem frissítette vagy bővítette ezt az ikonikus soulslike-ot.
A Bloodborne volt, van és jó eséllyel marad is az egyik legnagyobb hatású akció-szerepjáték, amit a FromSoftware valaha készített. A 2015-ös megjelenés óta hivatalosan továbbra is csak PlayStation 4-en játszható, PS5-ön pedig kizárólag visszafelé kompatibilitással fut, lényegi technikai ráncfelvarrás nélkül. Ez különösen furcsa annak fényében, hogy a cím az évek során folyamatosan gyűjtötte maga köré az új rajongókat, így ma sem veszít a relevanciájából, sőt, egyre többen fedezik fel – mindezt úgy, hogy a Sony láthatóan nem törte magát egy frissített verzió vagy port kiadásán.
A játék sajátos hangulatú viktoriánus horrorvilága, gyorsabb, agresszívabb harcrendszere és a soulslike formulára húzott vérkór-története mára a PlayStation-katalógus egyik etalonjává vált. A közösség szinte mantraként kéri a 60 fps-es módot, egy PS5-ös patch-et vagy akár egy PC-s változatot, mégis évek óta csak pletykák, reménykedő spekulációk és csalódott rajongói posztok születnek a téma körül. Eközben a PlayStation csendben szedi a gyümölcsét annak, hogy egy mára klasszikussá vált exkluzív cím minden nagyobb FromSoftware-siker után újabb hullámokban talál közönségre.
Az Elden Ring berobbanása különösen látványosan adott új életet Bloodborne-nak: a soulslike műfaj iránt felerősödött érdeklődés sokakat visszavezetett a korábbi címekhez, és Yharnam véres utcái hirtelen ismét megteltek friss játékosokkal. Mindez úgy történik, hogy technikailag még mindig ugyanazt a 30 fps-re zárt, PS4-es verziót kapjuk, amely 2015-ben megjelent – látható felújítás, új kiadás vagy platformbővítés nélkül.
Bloodborne eladások becslése
Egy friss jelentés az Alinea Analytics elemzőcég részéről azt becsüli, hogy a Bloodborne világszinten már meghaladta a 9 millió eladott példányt. Bár hivatalos számról nincs szó, az anyag szerint a FromSoftware soulslike-ja látványos ugrást produkált az Elden Ring megjelenése óta. A jelentés alapján a játék eladásai akkoriban nagyjából 7,5 millió körül jártak, az elmúlt három évben viszont további körülbelül 1,5 millió példánnyal nőhetett ez a szám – így jön ki a most emlegetett, 9 millió feletti becslés.
Az elemző Rhys Elliott külön kiemeli, hogy a Bloodborne mintegy 400 ezer példányban kelt el a 2022-es Év játéka-díj után, amikor az Elden Ring még inkább reflektorfénybe helyezte a FromSoftware teljes életművét. Ezek az adatok összességében nagyon erős hosszú távú teljesítményre utalnak, és hosszú évek alatt dollármilliókat termeltek a Sony-nak. A rajongói közösség éppen ezért nem érti, miért nem reagál a PlayStation láthatóbban egy ilyen csendes, de folyamatos sikerre: a játék továbbra is 30 fps-re van korlátozva, nincs PS5-ös javítópatch, nincs remaster, és a PC-s változatról is csak álmodozni lehet.
A közösség egy része már azt találgatja, hogy a Bloodborne esetleg egy PS6-exkluzív remake formájában térhet vissza, ami üzleti szempontból akár logikus lépés is lehetne. Jelenleg viszont sokan úgy érzik, hogy a Sony elszalaszt egy aranylehetőséget, hiszen egy jól időzített, párhuzamos újrakiadás – akár remaster, remake vagy egyszerű port formájában – PC-n és PS5-ön óriási siker lehetne. Maga Hidetaka Miyazaki is beszélt már arról, hogy szívesen látná Bloodborne-t PC-n, miközben a Sony időről időre keményen leállítja a rajongói, nem hivatalos projektek próbálkozásait. A kép így különösen ellentmondásos: a játék folyamatosan termeli a pénzt és az elismerést, a platformtulajdonos mégis mintha szándékosan hagyná kihasználatlanul a benne rejlő lehetőségeket.
Forrás: 3djuegos



