A vámpíros RPG, amely nem hajlandó félrehúzódni a GTA 6 elől

Amikor 2026 játékmegjelenéseiről beszélünk, szinte mindenkinek automatikusan a GTA 6 jut eszébe, amely az év végére halasztott rajtjával minden rekordot megdönthet, és könnyen az iparág történetének legnagyobb premierjévé válhat. A legtöbb kiadó igyekszik is majd jó messzire elkerülni ezt az időpontot, de van egy vámpíros szerepjáték, a The Blood of Dawnwalker, amelynek alkotói egyáltalán nem akarnak meghajolni a Rockstar előtt – Konrad Tomaszkiewicz és csapata inkább bizonyítási lehetőséget lát az ütközésben.

 

Ha 2026-ra gondolunk, gyakorlatilag lehetetlen nem a GTA 6-ra asszociálni: a Rockstar következő nyílt világú játéka, amely a halasztás után most az év végi rajtra készül, eleve úgy érkezik, hogy szétromboljon minden eladási rekordot, és könnyedén a médium történetének legnagyobb dobásává nője ki magát. Az is nyilvánvaló, hogy a megjelenési dátum környezetében sok cím inkább félreáll majd az útjából, és nem szívesen mérettetné meg magát a gigász mellett. Egy azonban kifejezetten nem ijed meg ettől az ütközéstől: a The Blood of Dawnwalker.

A vámpírtematikájú szerepjáték a The Witcher 3 rendezőjeként ismert Konrad Tomaszkiewicz új projektje, amely már most azok közé a készülő címek közé tartozik, amelyekre érdemes nagyon odafigyelni – legyen szó a középkorias hangulatú RPG-k rajongóiról vagy Geralt legutóbbi kalandjának híveiről. A játék egyelőre csak annyit ígér, hogy 2026-ban jelenik meg, konkrét nap még nincs, de ha végül egy időben futna be a Grand Theft Auto VI-val, Tomaszkiewicz szerint ez egyáltalán nem lenne probléma.

A GamesRadar beszámolója szerint Tomaszkiewicz és a fejlesztésért felelős Rebel Wolves stúdió egyáltalán nem görcsöl rá a konkurenciára a rajt időzítése kapcsán. Ez elég merész hozzáállás egy olyan cím esetében, amely ugyan nem ugyanabban a műfajban indul, mint a Rockstar óriása – azon túl, hogy szintén nyílt világú játék –, mégis kénytelen lesz együtt élni a GTA 6 körüli óriási hype-pal, amely bármelyik megjelenést képes elhomályosítani.

Ráadásul láttunk már hasonlót korábban is. Amikor a GTA 6 eredetileg 2025 végi megjelenést kapott, rengeteg stúdió igyekezett inkább a nyárra tolni a saját játékát – egy olyan időszakra, amikor amúgy is kevesebb premier jut –, vagy egyenesen 2026 elejére halasztották a projektjeiket, csak hogy ne kelljen közvetlenül versenyezniük vele. Bár ez a frontális ütközés végül elmaradt az első halasztás miatt, nemrég kaptunk egy hasonló példát: a Hollow Knight: Silksong körüli várakozás több más címet is rákényszerített arra, hogy arrébb lépjenek a naptárban, és ne ugyanarra az időszakra célozzák a rajtot.

 

A The Blood of Dawnwalker rendezője inkább lehetőségként tekint a helyzetre

 

A fenti félelmek ellenére Tomaszkiewicz továbbra is eltökélt abban, hogy a The Blood of Dawnwalker jövőre, azaz 2026-ban jelenjen meg, mégpedig a Rebel Wolves első saját produkciójaként. Az angol nyelvű sajtónak nyilatkozva elmondta, hogy az ő nyílt világú szerepjátékuk megjelenését nem fogja befolyásolni, ha időben összecsúszik a GTA 6-tal: játékosként ő maga is kíváncsian várja a Rockstar új részét, fejlesztőként pedig úgy érzi, ez kiváló alkalom arra, hogy megmutassák, mire képesek, és milyen világot és történetet raktak össze a csapatával.

Ezzel a hozzáállással Tomaszkiewicz szembe megy azzal a trenddel, amelyben a stúdiók többsége inkább menekül a GTA 6 árnyéka elől. Az üzenete egyértelmű: ha a koncepció erős, és maga a játék minősége is a helyén van, akkor még az iparág legnagyobb nevei között is fel lehet tűnni. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy jelenleg sem a GTA 6, sem a The Blood of Dawnwalker esetében nincs kőbe vésett megjelenési dátum, így az sem biztos, hogy végül valóban ugyanarra az időszakra esnek majd.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV