A Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 az elmúlt évek egyik legviharosabb fejlesztését tudhatja maga mögött, és most maga a The Chinese Room társalapítója mondta ki: a csapat sem időben, sem pénzben nem volt felkészülve egy ekkora, folytatásnak szánt vámpír szerepjátékra. Dan Pinchbeck felidézte, hogy eredetileg egy jóval kisebb, fókuszáltabb World of Darkness-projektben gondolkodtak, és még a Paradoxot is próbálták rávenni arra, hogy ne is Bloodlines 2 címen fusson a játék.
Nyugodtan állíthatjuk, hogy a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 az utóbbi évek egyik legkacskaringósabb útját járta be a játékiparban. A World of Darkness világában játszódó RPG eredetileg a Hardsuit Labsnál indult, majd 2021-ben átkerült a The Chinese Roomhoz, és végül csak tavaly októberben jelent meg, erősen megosztva a rajongókat és a kritikusokat. A The Chinese Room valójában nem arra készült, hogy egy olyan AAA-projektet vigyen el a hátán, amely méltó folytatása lehet az első Vampire: The Masquerade – Bloodlines résznek – legalábbis ezt állítja most a stúdió társalapítója egy interjúban, ahol az eredeti terveikről is beszélt.
A The Chinese Room egyik alapítója, Dan Pinchbeck Cat Burton YouTube-csatornáján beszélt a szakmában szerzett tapasztalatairól, az MI hatásáról a játékiparra, valamint arról, hogyan került bele a Bloodlines 2-be. Itt árulta el, hogy a csapat valójában valami egészen mást szeretett volna a World of Darkness világában, mint egy közvetlen folytatást a 2004-es kultjátékhoz. „Volt akkoriban egy producer a Paradoxnál – még mindig barátok vagyunk, most már egy másik kiadónál dolgozik” – idézte fel Pinchbeck. „Folyton azon agyaltunk a tervezői megbeszéléseken, hogyan tudnánk elérni, hogy a Paradox ne Bloodlines 2-nek hívja a játékot.”
Pinchbeck szerint „nem lehet csak úgy Bloodlines 2-t csinálni. Nincs rá elég idő. Nincs rá elég pénz.” Szerinte az első rész egy egészen sajátos korszak gyermeke volt, amikor olyan játékok jelentek meg, mint a STALKER: Shadow of Chernobyl vagy a Shenmue: hatalmas ambícióval készültek, tele hibákkal és lyukakkal, mégis izgalmasan nagyot akartak vállalni. Ezt a fajta mágiát akarta sok rajongó viszontlátni, de Pinchbeck szerint a mai piaci és technikai környezetben egyszerűen nem ugyanazok a játékszabályok.
A The Chinese Room társalapítója úgy gondolja, hogy ezek a játékok kultklasszikussá váltak, de ha hideg fejjel elemezzük őket, nem feltétlenül „jók” minden szempontból. Mindegyik tele volt briliáns ötletekkel, és annak idején rengeteg játékos szívébe belopták magukat, de „ennek a varázsnak a mesterséges újraalkotása teljesen más körülmények között már eleve rossz iránynak tűnt”. Pinchbeck szerint így senki sem lett volna igazán elégedett: aki imádja az első Bloodlines-t, az csalódott lenne, aki pedig nem ismeri az eredetit, egy sietve összerakott, kompromisszumos folytatást kapna. Emiatt ők maguk inkább egy szűkebbre szabott, de a World of Darkness világának igazságot tevő élményben gondolkodtak.
Egy Vampire: The Masquerade játék, amely inkább a Dishonored-re hasonlít
Ismert, hogy a Paradox egy időben komolyan fontolgatta a Bloodlines 2 teljes elkaszálását, miután úgy látták, a Hardsuit Labs munkája nem halad sehova. Ekkor lépett színre a The Chinese Room, amely egy olyan prezentációval állt elő, ami végül meggyőzte a kiadót arról, hogy nekik adják a projektet. De mi lett volna az eredeti terv, ha a csapat nem egy közvetlen folytatást akart? „Úgy közelítettük meg az egészet, hogy mit tudunk reálisan megcsinálni az adott idővel és büdzsével” – emlékezett vissza Pinchbeck. „Azzal mentem oda, hogy nem tudunk Bloodlines 2-t csinálni, nem tudunk Skyrim-et csinálni, viszont tudunk egy Dishonored-szerű játékot csinálni.”
„Ha olyasmiben gondolkodunk, ami nem egy teljes értékű, minden irányba nyitott RPG és open world, hanem sokkal fókuszáltabb, de hű a [World of Darkness] mitológiájához, és végig egy jó, intenzív utazást ad, akkor kihozhatunk egy Bloodlines című játékot a világra, és utána lehet arról beszélni, hogyan nézne ki a következő, igazán nagy Bloodlines-projekt – ha egyáltalán sor kerül rá” – mondta. Ez az eredeti elképzelés azonban fokozatosan eltolódott, és végül az a játék született meg, amelyet ma Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 néven ismerünk.
A The Chinese Room nagyon szerette ezt a kezdeti, visszafogottabb irányt, de a projekt hamar elképesztően összetetté vált. „Mint bármelyik másik játék, ez is egy olyan gombóccá változott, ahol rengeteg egymásnak feszülő prioritás és különböző elvárás ütközik” – magyarázta Pinchbeck. „Mindig is bonyolult volt, de én nagyon élveztem, hogy megírhatom a történetét. Az asztali szerepjáték mítosza elképesztően erős: sötét, kortárs, politikus, queer hangvételű, modern mítosz, ritka mélységgel és részletességgel. Pár évig nyakig benne lenni ebben a világban nekem valószínűleg a projekt legjobb része volt, mert tudtam, hogy van benne valami igazán érdekes, amit ki lehet bogozni.”
Mindezek ellenére a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 nem tudta megközelíteni az eredeti, 2004-es játék státuszát, és komoly vitákat váltott ki a World of Darkness rajongói között. A Steamen jelenleg alig csúszik át a „vegyes” értékelésen: a több mint 8100 felhasználói vélemény körülbelül 55 százaléka pozitív. Ezek fényében egyelőre kevés esély látszik arra, hogy a Paradox a közeljövőben belevágjon egy olyan folytatásba, amely valóban méltó módon vinné tovább a Bloodlines örökségét.
Forrás: 3djuegos



