Az egyik legsikeresebb 2024-es stratégiai játék, a Manor Lords mögött álló fejlesztő, Grzegorz Styczeń úgy döntött, eltűnik a nyilvánosság elől, és minden idejét újra magára a játékra fordítja. Ahelyett, hogy interjúk, közösségi posztok és kiadói egyeztetések vinnék el az idejét, a következő időszakban „remeteként” dolgozik tovább a középkori városépítős stratégia fejlesztésén – ami hosszú távon a játék szempontjából kifejezetten jó hírnek tűnik.
A középkori stratégiák iránti érdeklődés valójában sosem kopott meg, a Manor Lords pedig ennek az egyik legjobb bizonyítéka. A Slavic Magic játéka 2024 áprilisában jelent meg early access formában, azóta több mint hárommillió példány kelt el belőle, és 92 százalékos pozitív értékelést gyűjtött be Steamen. Az elmúlt bő év azonban a játéknak és alkotójának is kemény volt, folyamatos javításokkal és finomhangolásokkal próbálták kisimítani a kevésbé kidolgozott részeket, Styczeń pedig annyira túlterheltté vált, hogy végül hátrébb kellett lépnie.
A döntés – ahogy a fejlesztő is jelezte – közvetlenül a játék mostani állapotából következik. Az elmúlt hat hónapban a Manor Lords fejlesztési tempója látványosan visszaesett, mindössze egy nagyobb frissítés futott be, és kevés konkrétum hangzott el a jövőbeli tartalmakról. Ennek oka egyszerű: a vezető fejlesztőnek egyszerre kellett kézben tartania az új funkciók programozását és a már megjelent verzió csiszolását, az utóbbi pedig gyakorlatilag minden energiáját felemésztette. A nagyobb lélegzetű fejlesztés így egyre inkább háttérbe szorult.
A Manor Lords finomhangolását mostantól másik csapat viszi
Ahogyan a GryOnline újságírói is összefoglalták, a jövőben jelentős szerkezeti változás jön. A kiadóként közreműködő Hooded Horse veszi át a frissítések és patchek kiadásának feladatát, kihasználva, hogy hozzáfér a Slavic Magic privát szerveréhez, így pontosan látja, min dolgozik éppen a csapat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Styczeń és a fejlesztők végre felszabadulnak a „tűzoltás” alól, és nyugodtabban koncentrálhatnak az új tartalmak megtervezésére és megvalósítására.
Az átszervezés a következő patchben még nem fog teljes egészében látszani – ez a frissítés már a béta végső szakaszába ért –, de így is több, kézzelfogható változást hoz. A készítők a játékmenet, a mesterséges intelligencia, a felhasználói felület és a technikai optimalizálás javítását ígérik. A konkrét módosítások között szerepel az építési költségek áthangolása, a ruházat és lábbeli lassabb elhasználódása, valamint olyan mechanikák finomítása, mint a favágás vagy az állattartás – vagyis az apró rendszerekhez is hozzányúlnak, hogy a játék a kilépés előtt minél csiszoltabb legyen.
A játékosok összességében pozitívan fogadták az irányváltást, még ha a most bejelentett újítások nem is látványosak első ránézésre. A játékosközösség értékeli, hogy a fejlesztés újra láthatóan halad előre, és közben egyre több javaslat érkezik a későbbi frissítésekhez is. A rajongók így bizakodva figyelik, hogyan közelít egyre inkább a 2026-ra belőtt 1.0-s, végleges megjelenéshez a Manor Lords.
Forrás: 3djuegos



