Az a vámpíros RPG, ahol az első perctől nekimehetsz a főgonosznak – a The Witcher 3 rendezőjétől

Konrad Tomaszkiewicz, a The Witcher 3 egykori rendezője új szerepjátékon dolgozik, amelyben elvileg akár a legelső percekben nekifuthatunk a végső főellenfélnek, ha elég bátrak vagyunk hozzá. A 2026-ra ígért The Blood of Dawnwalker még jó ideig nem érkezik meg, de az alkotó már most igyekszik felcsigázni a játékosokat azzal, hogy mennyire szabadjára engedi majd a játék a döntéseinket és a fantáziánkat.

 

Kevés olyan fejlesztőcsapat van ma, amely már az első játékuk előtt ennyire erős bizalmat élvez a rajongók szemében, mint a Reb el Wolves. A lengyel stúdiót Konrad Tomaszkiewicz, a The Witcher 3 korábbi rendezője alapította egy sor volt CD Projekt-veteránnal, és rögtön egy hatalmas, nyitott világú RPG-be vágnak bele, amelynek címe The Blood of Dawnwalker. Bár konkrét megjelenési dátum még nincs, a koncepció nagyon egyértelmű: nem egy előre kijelölt fősztori rángatja a játékost, hanem egy homokozó-szerű felépítés, ahol minden döntésünk ténylegesen alakítja az élményt.

A történet egy fiktív, 14. századi Kárpát-völgyben játszódik, ahol a játékos Coent, egy félig emberi, félig vámpír hibridet irányít. Nappal Coen megpróbál valamennyire megőrizni az emberségét: beszélget, nyomoz, karddal rendezi a konfliktusokat. Éjszaka viszont előtörnek vámpírerői, falakon mászik, lopakodik, és ha kell, vérrel táplálkozik. Ez a kettősség nemcsak a képességeit határozza meg, hanem azt is, hogyan közelít meg egy-egy küldetést, és milyen kapcsolatokat épít ki a világ szereplőivel.

Tomaszkiewicz szerint ez a szabadság odáig megy, hogy gyakorlatilag nincs klasszikus értelemben vett „fő küldetés”. Ahogy fogalmaz, „az élményedet azokból a küldetésekből építed fel, amiket útközben találsz… te döntöd el, hogy egyedül akarsz belevágni, vagy inkább saját csapatot toborozol, erős felszerelést keresel, fejleszted a karaktered, vagy szövetségeseket szerzel, akik melléd állnak”. A játék így próbál úgy teret engedni a játékos fantáziájának, hogy közben a történet és a mechanikák is kéz a kézben haladnak.

 

A The Blood of Dawnwalker már az elején engedi a végső összecsapást

 

A stúdió egyik legmerészebb ötlete, hogy akár gyakorlatilag azonnal, a játék legelején elindulhatunk a finálé felé. „Úgy közelíthetsz meg mindent, ahogy csak akarod, hogy elérd a célodat” – mondja a rendező, aki szerint ez a fokú szabadság mindig kockázattal jár, de „a jutalom megéri a rizikót”. Úgy gondolja, hogy az ilyen kísérletek kellenek ahhoz, hogy a műfaj tényleg képes legyen megújulni, és ne csak biztonsági játékra épülő, sablonos szerepjátékok szülessenek.

Saját elmondása szerint a játékot úgy tervezték, hogy a klasszikus asztali szerepjátékok szabadságát idézze meg: a játékos felfedez, szövetségeseket keres, és a saját értékrendje szerint dönti el, milyen utat jár be. A szabadságnak azonban fontos keretet ad egy kulcselem: mindössze 30 napunk és 30 éjszakánk van arra, hogy megmentsük Coen családját, vagy véres bosszút álljunk. Minden nagyobb küldetés előre pörgeti az időt, ami komoly nyomást gyakorol a döntéseinkre, ugyanakkor a Rebel Wolves hangsúlyozza, hogy a játék mindig egyértelműen jelzi majd, ha egy lépés az idő múlásával jár.

Ha minden a tervek szerint halad, a The Blood of Dawnwalker könnyen a 2026-os év egyik legambiciózusabb RPG-je lehet. Tomaszkiewicz odáig megy, hogy szerinte akkor sem lenne ok a pánikra, ha a játék végül egy időben jelenne meg a GTA 6-tal, mert a Rockstar szuperprodukciója sem tántorítaná el a Rebel Wolvest attól, hogy a saját elképzeléseikhez hűen tartsák a választott megjelenési ablakot.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV