A Let It Die: Inferno AI-botránya új fordulatot vett – a fejlesztők könyörögnek, hogy „ne haragudjunk”, és részletesen elmagyarázzák, pontosan hol használtak mesterséges intelligenciát

A Let It Die: Inferno váratlan bejelentése után gyorsan elillant a lelkesedés, amikor kiderült, hogy a játék több pontján is mesterséges intelligenciát alkalmaztak – ráadásul ezt csak utólag, halkan biggyesztették oda a Steam-oldalra. A Supertrick most kénytelen volt részletes magyarázatot adni arról, hol és milyen formában használtak AI-t, azt hangsúlyozva, hogy az eszközeik „betartják a szerzői jogi szabályokat”, és hogy a rendszer „nem emberek utánzására épül”.

 

A Let It Die: Inferno – Suda51 2016-os roguelike-jának váratlan folytatása – alig néhány napja kapott tűz alá kerülő megjegyzést a Steam-oldalán: a fejlesztők elismerték, hogy a játék bizonyos részeiben AI-generált tartalmakat használtak, majd ezeket házon belül utólag szerkesztették. Ez azonnal kiváltotta a közösség rosszallását, ezért a Supertrick egy hosszú bejegyzésben próbálta tisztázni a helyzetet. A magyarázat alapján az AI-használat valóban minimális – annyira, hogy sokakban felmerül a kérdés, minek kellett egyáltalán hozzányúlni.

A háttérgrafikák esetében a stúdió szerint először a csapat készítette el a koncepciókat és a szöveges leírásokat, ezek után jött az AI-eszköz, amely kizárólag „jogkövető” alapképeket generált. Ezeket az alapokat aztán az art team kézzel festette át, finomította és igazította a játék hangulatához. A stúdió állítása szerint mindössze néhány háttérposzternél, InfoCast-béli betétképnél és olvasmányokhoz tartozó illusztrációknál nyúltak ilyen megoldáshoz.

A Suda51 és Swery másik közös projektje, a Hotel Barcelona nemrég hasonló bocsánatkéréssel állt elő, miután a rajongók élesen kritizálták a GenAI-tartalmakat. Eközben a Demonschool fejlesztői odáig mentek, hogy „inkább levágnák a saját karjukat”, mint hogy szakmai szinten AI-t használjanak – válaszul egy cégvezető állítására, miszerint „minden stúdió AI-t használ”.

A hangok esetében a Supertrick szerint összesen három karakter kapott AI-generált hangot: Mom, Goz és Mez. Indoklásuk szerint Mom eleve egy gépi szereplő, ezért illett hozzá ez a megoldás, míg Goz és Mez titokzatos lények, így náluk is szándékosan alkalmaztak nem emberi mintázaton alapuló hangokat. A stúdió hangsúlyozza: ezek a hangok nem létező színészek lenyúlásával készültek, és semmilyen módon nem modelleznek valódi előadókat.

A zenénél mindössze egyetlen szám – a Select Iron Perch BGM – tartalmazott AI-elemeket. A leírás szerint a fejlesztők egy AI-alapú zeneszerkesztőt használtak a külön sávok előállítására, de a legtöbb sávot később teljesen újraépítették kézi munkával.

Összességében jóval kisebb mértékű AI-használatról van szó, mint amit az első bejelentés sejtetni engedett. Mégis ott a kérdés: vajon tényleg időt spóroltak ezzel, vagy csak nagyobb közösségi vihart kavartak, mint amennyit megért volna ez a kísérlet?

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.