Az utóbbi évek japán témájú akció-RPG-i rendre a múltba vittek, de ez a projekt teljesen felrúgja a szabályokat: a CD Projekt és más nagy stúdiók veteránjai egy olyan világot álmodtak meg, ahol egy sógunátus uralja a Naprendszert, a harcot pedig mechanikus szamurájok és látványos, zenére komponált összecsapások határozzák meg.
A PC Gaming Show sokszor olyan címeket mutat meg, amelyek egyébként könnyen elkerülnék a figyelmünket, és pontosan ez a helyzet a SOL Shogunate-tal is. Miközben a legtöbb japán témájú akciószerepjáték továbbra is a középkori Japánhoz nyúl vissza, a Chaos Manufacturing bemutatkozó játéka egy merész irányváltással a jövőbe repít: mechanikus szamurájokkal, a Naprendszert uraló sógunátussal és zenére épülő, látványos harcrendszerrel. A stúdiót CD Projekt-, Guerrilla- és Respawn-veteránok alapították, akik egy alternatív jövőt képzeltek el, ahol továbbra is a kard törvénye határozza meg az emberiség sorsát. A játék főhőse Yuzuki, egy klánjától megfosztott, bosszúval fűtött ronin, aki a „Lunar Glass” nevű holdi megavárosokban járja végig a saját útját, mesterséges ökoszisztémák, kontrollált gravitáció és a tradíciót modernséggel vegyítő környezetek között.
A SOL Shogunate harcaiban a ritmus és a koreográfia dominál
Yuzuki története a holdi sógunátus titkaihoz és múltbeli hatalmi játszmáihoz vezet, ám a játék igazi motorja a harcrendszer. A küzdelmek a precizitásra, az alkalmazkodásra és a folyamatos dinamizmusra épülnek. A főhős genetikai módosításokkal megtámogatott harcos, aki klasszikus fegyverek futurisztikus változataival intézi ellenfeleit. Különböző energiák irányításával törhetünk át védelmeket, béníthatjuk meg az ellenségeket, vagy nyithatunk új taktikai lehetőségeket – mindezek együtt rendkívül látványos, folyamatosan változó csatákat eredményeznek.
A SOL Shogunate egyik legfontosabb pillére a ritmusra és az érzelmi hatásra építő zenei megközelítés. A Chaos Manufacturing célja, hogy minden összecsapás egyszerre legyen harci koreográfia és zenei klip, amelyben az eredeti dalok reagálnak az akcióra és felerősítik az érzelmi intenzitást. Ehhez japán rockzenészekkel, köztük az AliA-val dolgoznak együtt, így a harcok fázisokra bontva, precízen komponált módon épülnek fel.
A holdi városok a japán történelem korszakait idézik meg
A stúdió nemcsak a harcot, hanem a világépítést is komolyan vette. Minden holdi bázis a japán történelem egy-egy korszakának stílusára reflektál majd, a sógunátus hatalmának különböző aspektusait bemutatva a Naprendszerben. A városok horizontális és vertikális terei gravitációs technológiával bejárhatók, ami tovább tágítja a játékmenet lehetőségeit. Az egyetlen hátrány, hogy a projekt még viszonylag korai fejlesztési szakaszban van, de a Chaos Manufacturing 2026 során folyamatos frissítéseket ígér.
Forrás: 3djuegos





