A Blizzard nagy dobásra készül: a valaha Steam-mélypontra zuhant Overwatch most tízéves jövőt és transzmediális terjeszkedést kapna

Bár az Overwatch 2 egy időre a Steam legrosszabbul értékelt játékává vált, a Blizzard láthatóan nem hátrál meg. A vállalat egy új álláshirdetésben tette egyértelművé, hogy hosszú távon gondolkodik: tízéves narratív tervet, új kreatív irányt és kiterjedt transzmediális jelenlétet építenének fel a franchise köré, a filmektől és sorozatoktól a képregényekig.

 

Az Overwatch 2 a Blizzard egyik legösszetettebb projektjévé vált, nem a játékmenet vagy a tartalom miatt, hanem azért, mert a közösség megítélése rendkívül szélsőséges volt. Sokan örömmel fogadták a folytatást, feltéve, hogy a stúdió megtartja korábbi ígéreteit, például a PvE módot, mások viszont sosem értették, miért kellett egyáltalán második rész. Ennek ellenére a Blizzard nem engedi el a szériát, sőt, már most a következő tíz évet tervezi.

A vállalat legújabb álláshirdetése szerint új kreatív igazgatót keresnek, aki meghatározza a franchise teljes narratív vízióját a következő évtizedre. Ez nemcsak a játékokra vonatkozik, hanem a cinematics videókra, valamint minden transzmediális projektre is, beleértve a filmeket, sorozatokat, könyveket és képregényeket. A cél, hogy mindez az Overwatch alapértékeit – a hősiességet, a reményt és a globális összetartozást – megőrizve történjen.

A pozíció leírása szerint a jövő kreatív igazgatója lesz felelős egy tíz évre szóló történeti ív kidolgozásáért, amely következetes, érzelmileg hatásos és minden platformon érvényes marad. Ez magában foglalja az Overwatch és az Overwatch 2 közötti időszakok feldolgozását, a frakciók és idővonalak építését, valamint az új hősök integrálását és a meglévők fejlődésének további kidolgozását.

 

A Blizzard médiákon keresztüli univerzumot építene az Overwatch köré

 

Érdekes fordulat, hogy a Blizzard most láthatóan ismét teljes erőbedobással áll a franchise mögé. Az első rész idején a stúdió folyamatosan ontotta a rövidfilmeket és az extra történeti tartalmakat, míg a második rész jóval visszafogottabb transzmediális jelenlétet kapott. A cég célja most az, hogy minden platformon egységes narratív világot teremtsen, és a különböző csapatok együtt építsék a franchise bővülő univerzumát.

Ez elég határozott irányváltásnak tűnik, de valójában nem annyira meglepő. Bár az Overwatch 2 egy ideig a Steam legrosszabb értékelésű játéka volt – sőt rövid időre a lista legutolsó helyére is felkerült –, mára sokat javult a megítélése, és jelenleg már 55%-os pozitív értékeléssel rendelkezik. Ez ugyan még mindig ingatag alap, de messze nem olyan tragikus, mint a premier utáni hetekben volt.

Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Overwatch 2026 májusában ünnepli majd a tizedik évfordulóját, így a Blizzard részéről teljesen logikus, hogy nem akarják parkolópályára tenni a szériát. A nagy kérdés inkább az, hogy a most körvonalazott tízéves terv valóban kitart-e majd a teljes időszak alatt, vagy ugyanúgy elakad útközben, mint sok más ambiciózus kezdeményezés.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)