Sokan attól tartottak, hogy a Bethesdánál az AI veszi át az irányítást, de Todd Howard most egyértelművé tette: a következő nagy szerepjátékuk, a The Elder Scrolls VI történetét és világát nem mesterséges intelligencia fogja megírni. A stúdióvezető szerint a mesterséges intelligencia hasznos eszköz lehet a fejlesztés felgyorsítására, de a kreatív döntések és a játék lelke 100%-ban emberi marad. Az AI így legfeljebb a háttérmunkát könnyíti meg, nem pedig a Bethesda íróit és tervezőit váltja le.
Hétről hétre újabb hírek érkeznek a mesterséges intelligenciáról, és miközben egyre több vállalat kénytelen állást foglalni, jól látszik, hogy a videojáték-ipar legnagyobb szereplői a mindennapi működés részévé akarják tenni az AI-t. Néhány nappal ezelőtt például arról számoltak be, hogy a Sega már fontolgatja az AI beépítését a játékaiba, igaz, nagyon óvatosan, kísérleti jelleggel. Todd Howard friss nyilatkozatai alapján a Bethesda is ehhez hasonlóan óvatos, lépésről lépésre haladó megközelítést választ, amikor a mesterséges intelligencia használatáról van szó.
A Bethesda nem engedi ki a kreatív munkát az AI kezéből
A Fallout sorozat második évadához kapcsolódó egyik eseményen Howard részletesen beszélt arról, hogyan látja az AI szerepét a videojátékok fejlesztésében. A Bethesda vezetője a Eurogamernek adott interjúban úgy fogalmazott, hogy a mesterséges intelligencia számára „csak egy újabb eszköz a műhelyben”. Kiemelte, hogy „az alkotói szándék az emberi művészektől érkezik, ez az első és legfontosabb”, vagyis a The Elder Scrolls VI esetében is a kreatív irány, a világ felépítése és a történet íve továbbra is emberek döntésein múlik. Howard szerint az AI-t arra szeretnék használni, hogy levegye a vállukról a leginkább ismétlődő, unalmas feladatokat, nem pedig arra, hogy helyettük teljes világokat hozzon létre.
A mesterséges intelligenciát például bevethetik majd a Bethesda nyitott világú játékainak tesztelésében, hibák vagy durvább technikai egyenetlenségek felderítésére, de soha nem a kreatív, emberi „szikrát” akarják vele kiváltani, amelytől egy játék igazán különlegessé válik. Howard szerint „nem úgy tekintenek az AI-ra, mint valamire, ami majd magától tartalmat generál, hanem folyamatosan a saját eszköztárukat fejlesztik, amellyel felépítik és ellenőrzik a világokat”. Azt is hangsúlyozta, hogy szeretnék „megóvni a művészetet”, mert „az emberi szándék az, ami igazán különlegessé teszi az alkotásaikat”.
Howard szavai sok játékos számára megnyugtatóan hangozhatnak, ugyanakkor azt is világossá teszik, hogy a videojáték-fejlesztés végérvényesen megváltozott a mesterséges intelligencia megjelenésével. Az olyan cégek, mint az Ubisoft, az EA, a Krafton vagy az Xbox már most komolyan építenek az AI-ra, hogy felgyorsítsák a gyártási folyamatokat és hatékonyabbá tegyék a projekteket. Ha jól használják, az AI nem feltétlenül lesz ennek a történetnek a főgonosza, de az elmúlt évek tapasztalatai, az iparági válság és a leépítések sora figyelmeztetnek arra, hogy az emberek munkáját részben kiváltó algoritmusok komoly elbocsátásokhoz is vezethetnek.
Forrás: 3djuegos



![Dragon Age: The Veilguard - megjelenési dátum mellé nagyon baráti rendszerigények! [VIDEO]](https://thegeek.hu/wp-content/uploads/sites/2/2024/08/theGeek-Dragon-Age-The-Veilgard-300x365.jpg)