Az utóbbi hónapokban rengeteg vita övezte a Assassin’s Creed Shadows megjelenését, és még azok is gyakran kritizálták, akik egyébként élvezték a játékot: szerintük a parkour darabos, merev és messze van attól a könnyedségtől, amit a régi részekben megszoktak. Bár a Ubisoft azóta több frissítéssel igyekezett csiszolni a mozgásrendszeren, sok rajongó fejében már megszületett az ítélet. Most azonban a stúdió egyik vezetője nyíltan elismeri, hogy az új korszak Assassin’s Creedjei rossz irányt vettek, és azt ígéri, a közelgő epizódokban a parkour ismét alapvető pillér lesz.
A Assassin’s Creed Shadows már jóval a rajtja előtt komoly ellentmondásokat kavart, de a megjelenés után is visszatérő bírálat maradt, hogy a parkour túl merevnek, nehézkesnek érződik, és hiányzik belőle az a fajta lendület, ami a klasszikus részek védjegye volt. Habár a Ubisoft több patch-csel is próbálta finomhangolni a mozgásanimációkat és az irányítást, a rajongói bizalom egy részét addigra már elvesztették.
Most az Ubisoft Quebec csapata és a Assassin’s Creed Shadows associate game directora, Simon Lemay-Comtois is elismeri, hogy a parkour terén nem találták el az egyensúlyt. Szerinte az RPG-korszak óta a kiadó fokozatosan háttérbe szorította a parkourt mint játékmenet-alapot, miközben a játékosok pontosan ezt hiányolták a legjobban. A Ubisoftnál ráébredtek, hogy a rajongók nagy része elégedetlen az utóbbi évek mozgásrendszerével és annak irányváltásával, ezért a következő részekben kifejezetten prioritássá akarják tenni a parkourt.
Lemay-Comtois a GamesRadarnak adott interjúban arról beszélt, hogy tanultak a hibákból, és a parkourt külön, önálló pillérként akarják kezelni a jövőbeli Assassin’s Creedek fejlesztésekor. Elmondása szerint az történt, hogy a nyitott világú részekben egyre kevesebb lett a valódi függőleges játéktér, és emiatt „elveszett a motiváció a gördülékeny parkour iránt”. Hozzátette, hogy a merevebb, darabosabb mozgás egyszerűen nem talált utat a rajongók szívéhez, ezért mostantól sokkal több figyelmet akarnak fordítani a parkour finomhangolására, és önálló játékelemként kezelni.
Miközben a Assassin’s Creed Shadows és a Assassin’s Creed Mirage az indulásuk óta több frissítéssel is látványos javulást mutattak a parkour terén, a Ubisoftnál belül is igyekeznek még magasabb szintre emelni a mozgás fontosságát. Lemay-Comtois úgy fogalmazott, hogy utólag próbálják korrigálni a hibákat a Shadows-ban, és közben házon belül is azt a narratívát erősítik, hogy „a parkour számít, és tényleg előtérbe kell tolni”. Ennek köszönhetően a következő projektek esetében már a tervezés korai szakaszától úgy tekintenek a parkourra, mint az egyik alapvető pillérre.
Mindez azt vetíti előre, hogy az érkező címek – például a mobilos Assassin’s Creed Jade, a misztikus Assassin’s Creed Hexe vagy a pletykák szerint készülő Assassin’s Creed Black Flag remake – sokkal természetesebb, ösztönösebb és nosztalgikusabb parkour-élményt kínálhatnak, közelebb hozva a játékosoknak a sorozat klasszikus korszakát.
Közben a Assassin’s Creed Shadows tartalmi fronton is vegyes visszhangot kapott. Többen kifogásolták, hogy a kampány felépítése és ritmusa messze nem hozza azt a szintet, amit egy Assassin’s Creed epizódtól elvárnának. A Claws of Awaji DLC ugyan rengeteg új tartalmat hozott a játékba, az első kiegészítő fogadtatása összességében csalódást keltő volt, így a Ubisoft végül teljesen elkaszálta a második DLC-re vonatkozó terveket. A rajongók egy része azt is nehezen emésztette meg, hogy a játék egy váratlan crossoverrel az Attack on Titan anime világával is összekapcsolódott.
A nagy kérdés most az, hogy a jövő Assassin’s Creedjeiben bevezetett, továbbfejlesztett parkour-rendszer képes lesz-e visszahozni azt a könnyed, folyékony mozgást, amiért a rajongók anno beleszerettek a sorozatba. Szerinted elég lesz a mozgás átalakítása ahhoz, hogy az RPG-korszak AC-játékai újra régi fényükben tündököljenek? Írd meg a véleményed a kommentek között, vagy csatlakozz a beszélgetéshez a Tech4Gamers fórumán.
Forrás: tech4gamers



![Dragon Age: The Veilguard - megjelenési dátum mellé nagyon baráti rendszerigények! [VIDEO]](https://thegeek.hu/wp-content/uploads/sites/2/2024/08/theGeek-Dragon-Age-The-Veilgard-300x365.jpg)