A FromSoftware új kiegészítője, a Elden Ring Nightreign: The Forsaken Hollows pillanatok alatt milliós eladásig jutott, mégis dühös visszajelzések lepik el a Steamet. Miközben a roguelike elemekkel megtámogatott kooperatív spin-off már önmagában is komoly sikert aratott, a rajongók egy része úgy érzi, hogy az új DLC túlságosan sokat kér, és túl keveset ad cserébe. A statisztikák lenyűgözőek, de a „Mixed” értékelés és a csalódott kommentek azt jelzik, hogy ez most nem az a diadalmenet, amit a FromSoftware remélt.
Nem telt el még sok idő a Elden Ring: Nightreign rajtja óta, de a kooperatív, roguelike megoldásokra építő spin-off már bebizonyította, hogy méltó bővítése az Elden Ring univerzumának. A játék ugyan önmagában is kerek élményt kínált, de a rajongók érthetően egy nagyobb lélegzetvételű bővítményre vágytak: több pályára, új főellenfelekre, friss kasztokra és látványos környezetekre. Ezt hivatott pótolni a most megjelent The Forsaken Hollows DLC, amely azonban egyelőre erősen megosztja a közösséget.
Rekordeladások, „Vegyes” értékelés
A számok önmagukért beszélnek: a Elden Ring Nightreign továbbra is pénzgyár, hiszen már több mint 5 millió példány kelt el belőle világszerte, és az első DLC-je sem rajtolt rosszul. A Bandai Namco megerősítette, hogy a nyitó kiegészítő, a The Forsaken Hollows két napon belül, december 4-e után alig 48 órával már átlépte a 2 milliós eladást. Ez különösen azért figyelemre méltó, mert a játékosmegtartás kifejezetten erős: a bázisjátékot megvásárlók nagyon nagy hányada azonnal beruházott a DLC-re is.
A Steam értékelései viszont már kevésbé hízelgőek. A DLC jelenleg „Mixed” minősítést kapott, és mindössze nagyjából a játékosok fele hagyott pozitív visszajelzést. A csomag papíron nem tűnik szűkmarkúnak: két új játszható karaktert, a Scholar és a Gravedigger kasztot kapjuk, egy dinamikus, új zónát, két nagy főellenfelet, valamint némi plusz tartalmat, amely némileg átszabja az alap térképek bizonyos részeit. Mindez körülbelül 15 eurós áron érhető el.
A gond ott kezdődik, hogy a közösség jelentős része „újracsomagolt” tartalom érzetéről számol be. Többen kifogásolják, hogy az új kasztok fegyverei gyakorlatilag a bázisjátékban látott alap kalapács és kard átdizájnolt változatai, új mozdulatok vagy látványos, mechanikai csavarok nélkül. Egy Steam-felhasználó így fakadt ki: „Hogy lehet az, hogy a két új karakter saját fegyverein kívül nincs egyetlen új fegyver sem? És azok is csak egy sima kalapács és kard átrajzolt verziói. Ez nagyon kiábrándító.”
A kritikák másik fele az új pályát veszi célba, amelyet sokan túlbonyolítottnak és frusztrálónak tartanak. Egy másik játékos szerint a térkép „elképzelhetetlenül nehezen bejárható. Olyan üresnek éreztem magam játék közben, mint a Shifting Earth zónában. Mélységesen csalódtam a FromSoftware-ben, ennél azért többet vártam volna tőlük, még akkor is, ha olcsóbb DLC-ről van szó.” A verticalitás szinte mindenhol jelen van, és a játékosok könnyen halnak értelmetlen zuhanások miatt a hatalmas szakadékokban.
A pályát tovább nehezíti a sűrűn felbukkanó, dermesztő köd, amely már a konfliktusok előtt megsebzi a játékost, rontja a harcképességeket, és folyamatosan hátráltatja az előrehaladást. Sokan arról számolnak be, hogy nem elsősorban az ellenfelek, hanem a környezet és a „láthatatlan” csapdák teszik idegtépővé az élményt: gyakran olyan ösvények bizonyulnak zsákutcának, amelyekről logikusan azt hinnénk, hogy jó irányba vezetnek.
Mindezek ellenére a rajongók többsége elismeri, hogy a boss-harcok hozzák a FromSoftware-től elvárt szintet. Ha valaki átverekszi magát az új pálya „platformer-pokolán”, a főellenfelek látványosak, emlékezetesek, és továbbra is azt a feszült kihívást kínálják, amely miatt annyian megszerették a stúdió játékait. Nem kizárt, hogy a japán fejlesztőcsapat a közeljövőben javítófoltokkal finomít a pályadizájnon, és esetleg bővíti a fegyverarzenált is, hogy csökkentse a jelenlegi csalódottságot.
Összességében a The Forsaken Hollows egyszerre siker és figyelmeztető jelzés: pénzügyileg erős rajtot vett, de a játékosok világosan jelzik, hogy a mennyiség önmagában már nem elég. A FromSoftware-nek most azt kell bizonyítania, hogy egy hatalmas név mögött továbbra is ott van az a kreativitás és frissesség, amely miatt az Elden Ring és társai kultikus státuszba emelkedtek.
Forrás: 3djuegos



![Dragon Age: The Veilguard - megjelenési dátum mellé nagyon baráti rendszerigények! [VIDEO]](https://thegeek.hu/wp-content/uploads/sites/2/2024/08/theGeek-Dragon-Age-The-Veilgard-300x365.jpg)