A fagyos túlélőstratégia, ahol egykor még gyerekeket is rabszolgasorba taszíthattál következmények nélkül, most olyan modern ráncfelvarrást kap, hogy a lelkiismereted sem ússza meg szárazon. A Frostpunk 1886 még várat magára, de az 11 bit Studios megmutatta, mennyit változik a remaster, és miért lesz sokkal emberibb és kegyetlenebb, mint valaha.
A közelmúlt játékainak remake-jei és remasterjei általában vegyes fogadtatást kapnak, de egészen más a helyzet, ha egy újragondolt projekt úgy tér vissza, hogy végre megvalósíthatja azokat az ötleteket és mechanikákat, amelyek a megjelenéskor még technikai vagy kreatív korlátok miatt kimaradtak. Az 11 bit Studios – az egyik legerősebb, jelenleg is aktív fejlesztőcsapat – pontosan erre készül. A Frostpunk 1886-tal a 2018-as klasszikus teljes értékű, kibővített változata érkezik, amely vizuális frissítésekkel, új játékrendszerekkel és modtámogatással gazdagodik, és már a 2025-ös Game Awards egyik kategóriájában is nevezték.
Ha ismerősen cseng a Frostpunk 1886 neve, az nem véletlen. A játékot nyolc hónappal ezelőtt jelentették be, és már akkor is jelezték, hogy hosszabb várakozásra kell számítani. Most azonban, az 11 bit Studios Digital Showcase 2025 rendezvényén – amely a csapat jövőjével és aktuális projektjeivel foglalkozott – a lengyel fejlesztők betekintést engedtek abba, hogyan képzelik a következő éveket.
Az 11 bit Studios célja, hogy a Frostpunk 1886 emberibb és vizuálisan hitelesebb legyen
Az 11 bit Studios szerint a Frostpunk 1886 „több mint egy remaster vagy frissített változat”, mert olyan tartalmi bővítéseket tesznek hozzá, amelyek messze túlmutatnak az eredeti, 2018-as kiadáson. „Az egyik terület, amelyen a legtöbbet fejlesztettünk, az Új-London lakóinak jelenléte” – mondja Maciej Sułecki játékigazgató az új fejlesztői videóban. Ellentétben az első Frostpunk-kal, az új verzió sokkal közelebb hozza majd a játékoshoz az apokaliptikus város lakóit: mo-cap alapú egyedi animációk és sokkal kifejezőbb karakterek jelennek meg, ami jelentősen növeli az érzelmi bevonódást.
A fejlesztések többsége látványbeli, de ezek közvetlenül hatnak a játékmenetre is. Aki emlékszik a 2018-as eredetire, tudja, hogy a Frostpunk atmoszférája, kíméletlen túlélőrendszerei és dinamikus időjárási hatásai miatt vált kiemelkedővé. Az Unreal Engine 5-re való frissítés komoly előnyökkel jár: a stúdió javítja a világítást, a textúrákat és az összhatást, hogy a játékos még jobban belemerülhessen ebbe a fehér pokolba, és hogy a túlélés határai tovább feszüljenek.
A Frostpunk 1886 egyelőre ígéretes cím marad, ám hiába becsülte néhány médium és kereskedő 2026-ra a megjelenést, a valóság ennél jóval távolabb van. Sułecki a videóban világosan fogalmaz: „A játék még körülbelül két évre van a megjelenéstől.” A stúdió két üzenetet szeretne átadni: legyünk türelmesek, és higgyük el, hogy amit eddig láttunk, még bőven változhat.
Forrás: 3djuegos



