A Kingdom Come 2 rendezője beszólt az iparnak: szerinte a „rajzfilmes stílus” csak kifogás!

Daniel Vávra szerint a stúdiók könnyen a pénzhiány mögé bújnak, amikor kerülik a realisztikus látványt, pedig ő maga teljesen üres zsebbel kezdte a Kingdom Come fejlesztését – és mégsem félt a valósághű megjelenéstől.

 

A játékipar legnagyobb nevei mögött ma már óriási költségvetések állnak, de sokuk útja meglepően alulról indult. Jó példa erre a Warhorse Studios és a Kingdom Come: Deliverance, amely ma már a 2025-ös Game Awards fő kategóriájának egyik esélyese, mégis közepes költségvetésű projektként, Kickstarterrel kezdte a pályáját. Ezért is kavart nagy port, amikor Daniel Vávra, a sorozat társalkotója és a folytatás rendezője élesen bírálta azt a vélekedést, miszerint a realisztikus látványhoz szükségszerűen több ember és több pénz kell.

Vávra szerint ez csak kifogás. Mint írta, amikor elkezdték a Kingdom Come fejlesztését, szó szerint semmilyen forrással nem rendelkeztek: a stúdió teljesen nulláról indult, ő maga pedig teljesen kifogyott a pénzből. A Koch Media csak két évvel a Kickstarter-kampány után állt be mögéjük kiadóként.

 

A „cartoon” stílus szerinte csupán divathullám

 

A vita az X-en robbant ki, miután Vávra reagált egy bejegyzésre, amely azt állította, hogy a realisztikus megjelenést választó stúdiók nagyobb büdzsével dolgoznak, ezért mások kénytelenek egyszerűbb, rajzfilmes irányt választani. Vávra ezt határozottan cáfolta, és kijelentette: „Ez közhely. Lehet szeretni, de szerintem tudunk ennél jobbat is.”

Úgy véli, sok stúdió inkább divatból választ stilizált megjelenést, nem pedig azért, mert ne lenne képes látványosabb, ambiciózusabb megoldásokra.

Ahogy várható volt, a kommentmező hamar felrobbant. Több indie fejlesztő is kiemelte, hogy sok „cartoon” játék tudatos művészi választás eredménye, nem pedig spórolás. Mások arra mutattak rá, hogy „a jó minőségű 2D vagy stilizált grafika gyakran sokkal jobban öregszik, mint a realista látványvilág.”

Akadtak, akik szerint egyáltalán nincs vita, mert „nem értem, miért probléma, ha valaki rajzfilmes stílusban készít játékot a realista helyett.”

Sokan emlékeztették Vávra-t arra is, hogy a „rajzfilmes” stílus nem egyenlő olcsósággal. Az egyik legsikeresebb játék, a Fortnite is azt bizonyítja, hogy a stilizált irány legalább annyira lehet költséges és komplex, mint a hiperrealista megoldások. A közösség többsége szerint a játékipar épp a vizuális sokszínűségből meríti az erejét.

Forrás: GryOnline

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.