Meglepő módon 2025-ben nem a kétszer is elhalasztott Grand Theft Auto VI uralta a Google-kereséseket, hanem egy friss, extraction shooter sikerjáték. A lista élére az Embark stúdió Arc Raiders című játéka került, maga mögé utasítva többek között a Battlefield 6-ot, a Split Fiction-t, a Clair Obscur: Expedition 33-at, a Path of Exile 2-t, a Pokémon Legends: Z-A-t, a Minecraft-ot és a Roblox-ot. A Rockstar bombasztikus open-world projektje így „csak” a hetedik helyre fért fel, ami sokat elárul arról, mennyire gyorsan tud átrendeződni a játékosok figyelme a piacon.
Ahogyan az év ezen időszakában szokás, a Google közzétette a 2025-ben leggyakrabban keresett kulcsszavak listáját, és az Embarktól az Arc Raiders meglepő módon az első helyet szerezte meg a játékok kategóriájában. Olyan címeket előzött meg, mint a Battlefield 6, a Split Fiction, a Clair Obscur: Expedition 33, a Path of Exile 2, a Grand Theft Auto VI, a Pokémon Legends: Z-A, a Minecraft és a Roblox. A top 10-ben szereplő másik játék a Strands, a The New York Times által létrehozott online szókereső játék, bár ez természetesen nem igazán videojáték. A Grand Theft Auto VI csak a hetedik helyet szerezte meg a listán, ami nem csoda, hiszen a 2025 őszi megjelenés helyett először 2026. május 26-a, majd jövő év november 19-e lett az új megjelenési dátum. A rajongókat ez arra késztethette, hogy megpróbálják elterelni a figyelmüket a játékról, tekintettel a hosszú várakozásra.
A legnagyobb meglepetés azonban az, hogy az Arc Raiders nyerte el ezt a címet, főleg mivel szeptember végi utolsó szerverterhelési tesztjéig nem kapott túl nagy figyelmet. Egy évvel ezelőtt biztosan nagyon nehéz lett volna megjósolni egy ilyen hatalmas sikert. Az Embarkhoz előtte csak a The Finals, egy free-to-play aréna-lövöldözős játék fűződött, amely meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült. Az Arc Raiders is át lett dolgozva az eredeti, kizárólag kooperatív koncepcióból PvPvE játékká. A végleges formula sikeresen megnyerte a virágzó extraction shooter műfaj rajongóit. A játék körülbelül 12 nap alatt több mint 4 millió példányban kelt el, így a Nexon eddigi legsikeresebb globális játéka lett. Az Alinea Analytics legfrissebb adatai szerint az Arc Raiders volt a Steam legkelendőbb játéka novemberben. Teljes eladási száma már meghaladta a 7,7 millió példányt az összes platformon.
Ez a viszonylag hirtelen népszerűségnövekedés azt bizonyítja, hogy a marketingkampányok fontossága ellenére semmi sem tudja felülmúlni a szájpropagandát, különösen az internet és a közösségi média korában, ha egy jó termék megjelenik a piacon.



