KÉZIKONZOL HÍREK – A redmondi techóriás gőzerővel próbálja mindenkire ráerőltetni a Windows 11-et, annak kismilliónyi mesterséges intelligencia funkciójával együtt. A Microsoft most részletesen bemutatta, milyen újdonságokra számíthatnak a játékosok PC-n és kézikonzolokon: a cég szerint az előttünk álló frissítések asztali gépen, laptopon és handhelden is látványos előrelépést hozhatnak.
A Microsoft bemutatta a Windows 11 jelenlegi és jövőbeli újdonságait, valamint azt, hogy mire számíthatnak a játékosok a közelgő frissítésekben. Úgy tűnik, hogy jelentős fejlesztések várhatók a PC-s játékosok számára, függetlenül attól, hogy asztali számítógépet, laptopot vagy handheldet használnak. A cég számos új funkciót hozott létre, mint például a továbbfejlesztett sugárkövetési teljesítmény, az Xbox Full Screen Experience (FSE) a handheldekhez, az Auto SR (Super Resolution) és a legújabb Advanced Shader Delivery-támogatás, amelyet a nagy GPU-gyártók integrálni szeretnének jövőbeli platformjaikba. Az Intel is támogatja az előre lefordított shaderek terjesztését az akadozás csökkentése és a betöltési idők lerövidítése érdekében. A DXR 1.2 fejlesztések előkészítik az utat a neurális renderelés támogatásának. Ez lesz a következő nagy lépés a grafikai innovációk terén, mivel az összes legújabb GPU architektúra, beleértve az Nvidia Blackwell és az AMD következő generációs RDNA architektúráját is, támogatja ezt.
Ami a jövőbeli Windows 11 frissítéseket illeti, az Xbox FSE mód még több Windows-eszközön lesz elérhető, és nem csak a handheldekre lesz korlátozva. Az Advanced Shader Delivery (ASD) további hardverek és áruházak (például a Steam) számára is elérhetővé válik. Az AutoSR (Super Resolution) támogatás kiterjed az AMD Ryzen AI APU-kra is, például a ROG Xbox Ally X által használtra, és további frissítések is várhatók, amelyek biztosítják, hogy a PC-k és a Windows 11-et használó handheldek teljesítménye optimalizálva legyen.
Az FSE handheldeken indult, de mostanra már túllépett rajtuk, és még több Windows-eszközön is elérhetővé válik. Jelenleg preview verzióban elérhető, a Windows és Xbox Insiderek Windows 11 PC-ken (asztali számítógépeken, laptopokon és 2 az 1-ben eszközökön) próbálhatják ki. A felhasználói élmény egy kontrolleralapú felületet kínál a navigációhoz, az intuitív játékindításhoz és a zavaró tényezők minimalizálásához bármely PC-n. Ez egy játékközpontú, teljes képernyős környezet, ahol a játékosok könnyedén böngészhetnek és indíthatnak játékokat a játékkönyvtárukból, beleértve a legnépszerűbb PC-s áruházakat is.
Az ASD a letöltés során előre betölti a játékok shadereit, így bizonyos játékok gyorsabban indíthatók, simábban futnak és kevesebb akkumulátort fogyasztanak az első játék során. Folyamatosan bővítik az ASD támogatását a ROG Xbox Ally és Ally X további játékaival, és megkezdték a korai integrációs munkát további hardverek és áruházak támogatására. Az Auto SR az operációs rendszer szintű, MI-alapú felbontásnövelő funkciójuk: élesebb képet és simább frame rate-et biztosít az alacsonyabb felbontáson futó DirectX játékokban anélkül, hogy a fejlesztőknek bármit is tenniük kellene. Az Auto SR először a Snapdragon X processzorral ellátott Copilot+ PC-ken jelent meg, és 2026 elején nyilvános preview verziót hoznak ki a ROG Xbox Ally X-re, amely az AMD Ryzen AI NPU-ján fut.
Úgyhogy a Microsoft próbálkozik…






