John Romero következő projektje nem tűnt el a süllyesztőben, de a Microsoft pénzügyi megszorításai teljesen új irányba kényszerítették. A játék eredeti koncepciója gyakorlatilag megsemmisült, helyette egy jóval kisebb, de kreatívabb indie-élmény születik. A legendás fejlesztő szerint a változások ellenére az új projekt olyan újdonságot kínál majd, amit még ő maga sem látott korábban.
A Microsoft legutóbbi leépítési hulláma súlyos veszteségeket okozott a videojáték-iparban: törölték az Everwildot, leállították a The Elder Scrolls Online és a Perfect Dark MMO-projektjét, bezárták a The Initiative stúdiót, és több száz Xbox-alkalmazottat bocsátottak el. A dominóhatás azonban nem állt meg a belső csapatoknál, és elérte John Romerót is, a DOOM megalkotóját. A beszámolók szerint a Microsoft volt az a partner, amely a készülő játék fejlesztését finanszírozta, ez a támogatás azonban hirtelen megszűnt, így a projekt teljesen pénz nélkül maradt. Romero azonban hónapokon át új befektetőt keresett, és végül sikerült elkerülni a játék végleges kaszáját – igaz, radikális átalakításért cserébe.
A fejlesztő a Madrid Video Game Fairen adott interjúban – amely teljes egészében Andrés De Pedro Álvarez YouTube-csatornáján látható – megerősítette, hogy a rejtélyes játék továbbra is készül. Ugyanakkor elárulta, hogy a korábbi elképzelésekhez gyakorlatilag semmi köze nincs már: „Alapjaiban lett újratervezve az egész” – mondta. Bár a fejlesztés nem kezdődik teljesen elölről, Romero szerint a régi projektből csak bizonyos elemeket tudnak átmenteni az új, kisebb léptékű indie-játékba.
„Nem kezdjük nulláról” – magyarázza Romero. „Bizonyos részeket átemelhetünk, és beépíthetjük egy új indie címbe. Rengeteg olyan elemünk van, amit integrálni tudunk. A dizájn teljesen új, de a csapat nagyon lelkes miatta.” A legendás fejlesztő egyelőre nem árulhat el részleteket, de azt ígéri, hogy egy „sokkal kisebb” játék készül, amely a stílusával mindenkit meglep majd. Romero úgy fogalmazott: „Én sem játszottam még ehhez fogható játékot, és amit a játékos majd csinálhat benne, az teljesen újszerű élmény lesz, ugyanúgy, ahogy az Elden Ring is új élmény volt sokaknak.”
Amit eddig tudni lehet a Romero Games titokzatos projektjéről, hogy egy lövöldözős élmény lesz, amely egy „őrült” világban játszódik, tele felfedeznivalóval és meghökkentő részletekkel. Romero szerint a csapat célja egy olyan játékvilág létrehozása volt, ahol minden út új kérdést vet fel: „Megérkezel egy világba, elkezdesz bejárni minden ösvényt, és közben folyton azt kérdezed: ‘Mi a franc ez?’” A DOOM atyja ígéri, hogy idővel sokkal több információt is megoszt majd arról a projektről, amely szó szerint visszatért a halál torkából.
Forrás: 3djuegos



