A Verdant lehet a posztapokaliptikus túlélőjátékok következő nagy durranása – és ehhez elég volt egyetlen radikális döntés

A Verdant nemcsak látványával hívja fel magára a figyelmet, hanem egy olyan merész megoldással is, amely alapjaiban változtathatja meg a túlélőjátékok működését. A Tiny Roar új projektje teljesen lemond a képernyőn megjelenő interfészről, helyette a játékos testének reakciói adják majd a visszajelzéseket. A koncepció egyszerre nosztalgikus, modern és meghökkentően intuitív, ami már önmagában felkeltette a műfaj rajongóinak érdeklődését.

 

A túlélőjátékok mezőnyében ritkán látni valóban friss ötletet, de a Verdant pontosan ilyennek ígérkezik. A Wholesome Snack Showcase során bemutatott cím egy posztapokaliptikus, erősen ’80-as évek által inspirált világba repít, ahol a készítők egy merész húzással teljesen száműzik az interfészt. A játékos így szabadon fedezi fel a tájat, iránymutatás és jelölők nélkül, kizárólag a saját észleléseire támaszkodva.

A főhős Sprout, aki egy különös mutáció miatt képes érzékelni és közvetíteni az élet esszenciáját. Ez a képesség nemcsak a narratívát határozza meg, hanem a világ reakcióit is a játékos döntéseihez igazítja. Bár a műfajban gyakran háttérbe szorul a történet, a Tiny Roar igyekszik világos motivációt adni: felkutatni a mutáció eredetét.

 

Túlélés, ahol tényleg a testünk jelei vezetnek

 

A játék világát egy fiktív háború romjai uralják, amely örök időkre a ’80-as évekbe fagyasztotta az emberiséget. A természet mindent visszahódított, az elburjánzott városok pedig veszélyes élőlények otthonává váltak. A túléléshez alapvető erőforrásokat kell gyűjteni, élelmet keresni, motorral utazni, és kerülni a közvetlen harcot, mivel a fegyverek ritkák és gyengék – ez a műfaj klasszikus alapkészlete.

A Verdant igazi különlegessége mégis az, hogy szinte teljesen mellőzi a képernyőn megjelenő információkat. A Tiny Roar filozófiája szerint „a test mondja meg, mi történik”: a korgó gyomor odavonzza a vadállatokat, a homályos látás fáradtságot jelez, a torz észlelések pedig stresszt. Ezek a fizikai és szenzoros jelzések helyettesítik a megszokott életerő- és státuszsávokat, ezzel jóval erősebb beleélést teremtve.

A fejlesztők szerint a cél egy olyan játékvilág megalkotása, amely egyszerre intuitív, atmoszférikus és nem terheli túl a játékost mesterséges adatokkal. Ehhez társul a látványvilág, amely a neonfényekkel kevert posztapokaliptikus természetet hozza vissza – a Verdant így első pillantásra is felismerhető hangulatot áraszt.

A csapat korábban egy kiemelkedően sikeres Dragon Ball-játékkal tette magasra a lécet, és bár nehéz felülmúlni önmagukat, a Marvel Tokonnal szerzett tapasztalat alapján erre minden esélyük megvan.

Forrás: GryOnline

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.