Forever Skies – Az egekben fönn

TESZT – Ez a játék már közel nyolc hónapja, hogy megjelent konzolon is (ugyanis PlayStation 5-re és Xbox Series-re is megjelent), úgyhogy ezúttal nem valami teljesen újról van szó. A Far From Home játéka bázisépítős túlélősdi, ami a nehézségi szint tekintetében képes a kezdőknek is kedvezni (ugyanis rögtön három áll a játékosok rendelkezésére). De mire lehet számítani?

 

Ebben a játékban nem véletlenül van a címben az egek szó, ugyanis ott fogunk eltölteni egy kis időt (vagy sokat).

 

 

Ha jó, ha nem jó, én felújítom

 

A sztorit nem muszáj egyedül végigjátszani, ugyanis ezt egy barátunkkal is megtehetjük. Ha esetleg végül egyedül állnánk neki a történetnek, akkor készüljünk fel arra, hogy kb. pillanatok alatt megbombáz minket teendőkkel. Amúgy nem véletlen a lead (még akkor is, ha ez egy dalszöveg idézete), ugyanis egy hajót fogunk gyakran látni és kezelni. Ez eléggé futurisztikus lesz már a legelején is, amikor még eléggé kicsi lesz méretileg. Aztán jön az, hogy elhagyatott tornyokat fogunk felkeresni. Ez azért kell, hogy a hajó fejlesztéséhez szükséges tervrajzok meglegyenek, és hogy erőforrásokra leljünk.

Nem túlzás kijelenteni, de ez rövid távon kifejezetten unalmassá válhat, ami azért is meglepő, mert a játék már 2023-ban játszható volt korai hozzáférésben. Kihívás nem nagyon lesz (hacsak nem a legnehezebb nehézségi szintet választjuk), és kb. annyiban merül ki az, hogy az éhségünket és a szomjunkat kell oltani. Végül eljutunk a már élhetetlenné vált Föld felszínére, ahol újabb faktorként belép az oxigén is. Ha ez nincs, mi sem vagyunk.

Harcolni is fogunk, ugyanis a földönkívüliek és a rovarok majd ellenségesek lesznek. Csak annyiban lesz komplikáltabb a Forever Skies, hogy figyelemmel kell tartani az oxigénszintünket, hogy időben kijussunk, de azért egy szemmel lássuk, hogy milyen fertőzések is vannak. Ezek akár hallucinációkat is okozhatnak, vagy HP-nk is csökkenhet, és a sztori előrehaladtával az immunitásunk is hasonló görbét fog lerajzolni. Kissé bosszantó lehet, de ennél láthattunk már rosszabbat. Annyit azért elér, hogy a gyógymódot hajkurásszuk, már amennyire erre lehetőségünk adódik, így magányos tudósunk (vagy tudósaink, ha kooperatívan játszunk) 2637-ben visszatérhet(nek) a Földre, hogy az emberiségnek ne az Ark űrállomáson kelljen léteznie az ökológiai katasztrófa után.

Egy vírus a megmaradt emberiséget is fenyegeti, és a felszínen a történet elemei lassan összeállnak, ugyanis elveszett felfedezők emlékeire bukkanhatunk utunk során. Erre szükség is van, hogy megtudjuk, mi is történt valójában az utóbbi évszázadok során. Annyit azért biztosan ki lehet jelenteni, hogy a Föld így, toxikus formájában egészen tetszetősen néz ki, és ezzel a megközelítéssel arra készteti a játékosokat a Forever Skies, hogy igenis merjenek felfedezni, mert így a háttértörténetet jobban megismerhetik, így nem csak felszínes, sablonos élménynek hathat az egész…

 

 

A mérgező felhőkön túl

 

A Forever Skies hiába játszódik egy apokaliptikus világban, tele van sok élénk színnel, és látványra egészen hatásos. Ezt át kell élni, amikor egy nagy épület tetejéről lenézünk a porfelhőkre és a romokra. Ritkán látni ilyen hangulatos sci-fi világot, ami nem teljesen realisztikus, de mindenféleképpen a saját útját járja. Ebben a tekintetben ténylegesen egyedi élményt biztosít, így nem csak unalmas szürke az egész, amit tényleg kismillió másik játékban láthattunk.

A baj csak az, hogy a teljesítmény kifogásolható PlayStation 5-ön, ha a Quality módot választjuk, ugyanis így a frame rate nem minden esetben képes tartani a 30 FPS-t. Így marad a Performance mód, ami cserébe a megvilágítást és a textúrák minőségét rontja le. Cserébe marad néhány objektum, ami belóg ide-oda, pár textúra villog, úgyhogy nem tökéletes.

A hanghatások egészen jók, de zeneileg kissé hiányos, bár tény, hogy a felfedezés közbeni csend valahogy passzol az élményhez, de néhol tényleg valamilyen háttérzene kellett volna. A világ ember gyártotta valami, így ne számítsunk véletlenszerűségre, ami cserébe az újrajátszhatóságot fogja vissza. A végigjátszáshoz nem kell több egy napnál, bár a nemrég megjelent Echoes frissítés kicsit módosított a tornyokon, és az extractorokba belenyúltak a fejlesztők. Ez nem változtatott azon, hogy ez a játék lassan, idővel indul csak be, és bár a Far From Home lassan, idővel adja hozzá az Echoes tartalmait, nem olyan biztos az, hogy ezek jelentős mértékben változtatni tudnak a közönség véleményén.

 

 

 

A végtelen ég

 

A Forever Skies korrektnek tűnt, de semmi többnek, ezért egy 6,5/10 értékelés kb. meg is felel neki. Folyamatosan mozgásban kell lenni, és türelmet kér a játékostól. Ha ő gyorsan faképnél hagyja a játékot, akkor az nem tud kellőképpen kinyílni neki. A környezet nagyobb része kihagyott ziccernek tűnt, de tényleg vannak benne jó elemek. Úgyhogy ez jobb is lehetett volna… vagy lehetne.

Nem fog olyan fejlődési görbét leírni, amit a Hello Games tett a No Man’s Sky-jal (amiből érdemes lenne valamilyen filmet forgatni…), de talán egy kellemes élményt így is kínálni tud.

-V-

Pro:

+ A művészeti stílus
+ A hajó fejlődése
+ A háttértörténet

Kontra:

– PlayStation 5-ön a teljesítmény nem tökéletes
– A háttérzene hiánya
– Az újrajátszhatóság hiánya


Fejlesztő: Far From Home
Kiadó: Far From Home
Megjelenési dátum: 2025. április 14.
Műfaj: belső nézetes túlélő-bázisépítő-felfedezés

Forever Skies

Játékmenet - 6.8
Grafika - 7.2
Történet - 6.8
Zene/hangok - 5.7
Hangulat - 7

6.7

KORREKT

Nem kiemelkedő, de az egekbe magasló; lassan kibontakozik, de addig hosszú lehet az út.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)