A Larian Studios következő RPG-je első pillantásra tökéletes belépőnek tűnik a Divinity-univerzumba, a stúdió vezetője szerint azonban nem feltétlenül ez a legjobb út. A Baldur’s Gate 3 alkotói egy önálló történettel térnek vissza, amely bár mindenki számára játszható lesz, külön előnyöket tartogat azoknak, akik már ismerik az Original Sin világát.
Ha valaki azt hitte, hogy a Larian Studios a Baldur’s Gate 3 elsöprő sikere után visszavesz a tempóból, nagyot tévedett. A The Game Awards 2025 során a belga csapat teljes pompájában leplezte le következő nagyszabású projektjét, a Divinity-t. Ez nem csupán visszatérés a saját univerzumukhoz, hanem egy olyan ambiciózus vállalás, amely a stúdió szerint minden eddiginél nagyobb szabadságot és léptéket kínál.
A Wizards of the Coast kötöttségei nélkül dolgozó Larian most először mondhatja el, hogy egy RPG-t pontosan úgy formál, ahogyan mindig is szerette volna. Ennek része az is, hogy az új Divinity tudatosan szakít a számozással és az Original Sin folytatásának elvárásaival. A cél egy olyan önálló történet, amelyhez nem szükséges húsz évnyi háttértudás.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a veterán rajongók háttérbe szorulnának. A fejlesztők megerősítették, hogy akik végigjátszották a korábbi Divinity: Original Sin részeket, bizonyos előnyökre és finom utalásokra számíthatnak az új játékban.
„Jobban jársz, ha játszottál a korábbi játékokkal” – fogalmazott Swen Vincke, a Divinity és a Baldur’s Gate 3 rendezője egy interjúban. Hogy ez pontosan mit jelent, egyelőre nem derült ki, de minden jel arra utal, hogy a világ tele lesz olyan részletekkel, amelyek a régi rajongóknak szólnak.
A megjelenési dátum továbbra sem ismert, de az biztos, hogy a Divinity először korai hozzáférésben érkezik, és csak évekkel később válik teljessé. Ha a Larian tartani tudja azt a minőséget, amit a Baldur’s Gate 3-mal megmutatott, az új Divinity nemcsak belépési pont lehet, hanem új mérce is az RPG-k világában.
Forrás: 3djuegos



