Úgy tűnik, a Warhammer 40,000 videojátékos feldolgozásai végre révbe értek: egymást érik a komolyan vehető bejelentések, és a grimdark univerzum végre nem csak licencelt melléktermék. A rajongók régóta nem látott lendületet kapnak, miközben a jövő ígéretesebb, mint valaha. Van azonban egy teljesen kézenfekvő lépés, amelyet a Games Workshop továbbra sem tesz meg.
Warhammer 40,000-rajongóként nehéz nem szembenézni azzal, hogy a videojátékos múlt hosszú ideig inkább középszerű volt, mint emlékezetes. Akadt néhány kultikus darab, de az igazán nagy sikerek ritkán jöttek. Most viszont mintha végleg megfordult volna a trend.
A közelmúlt egyik mérföldköve a Warhammer 40,000: Space Marine 2, amely az egyik legjobban összerakott kooperatív akciójátékká nőtte ki magát, és olyan erős alapot teremtett, hogy a folytatás bejelentése szinte azonnal megtörtént.
Ehhez jön még egy sor olyan projekt, amelyekről pár éve még kinevették volna azt, aki komolyan beszél róluk: Warhammer 40,000: Space Marine 3, Total War: Warhammer 40,000, Warhammer 40,000: Dawn of War IV, Warhammer 40,000: Dark Heresy, Warhammer 40,000: Mechanicus 2 és Warhammer 40,000: Boltgun 2.
Miért nincs még mindig digitális Warhammer 40,000?
Mindezek ellenére maradt egy furcsa hiányérzet. Egy olyan játékformátum hiányzik, amely a legkézenfekvőbb lenne: a klasszikus asztali Warhammer 40,000 hivatalos, digitális adaptációja. Egy folyamatosan frissülő platform, amely pontosan követi a szabályokat, az egységeket és a játékmenetet.
Más iparági szereplők már rég meglépték ezt. A Wizards of the Coast ott van az MTG Arenával és a D&D Beyonddal, a Pokémon pedig a Pokémon TCG Live-val. Egy hasonló megoldás lehetővé tenné a játékosoknak, hogy hadseregeket próbáljanak ki, megértsék a kompetitív metát, vagy egyszerűen játsszanak akkor is, amikor nincs mód személyesen találkozni.
A Games Workshop óvatossága érthető: az üzleti modell alapja a műanyag figurák gyártása és értékesítése. Egy hivatalos digitális verziótól joggal tarthatnak, hogy csökkenti a fizikai hobbi forgalmát.
Ugyanakkor már most is léteznek online megoldások, például Tabletop Simulator-modok vagy más VTT-platformok, és ezek semmit nem ártottak a miniatűrök népszerűségének. A kérdés inkább az, hogy a Games Workshop hajlandó-e ezt a lépést hivatalosan is megtenni.
Játékos szemszögből egy ilyen alkalmazás nem kiváltaná, hanem kiegészítené a hobbit, és segítene eligazodni egy egyre komplexebb szabályrendszerben.
Forrás: 3djuegos



