Casey Hudson szerint az új Star Wars-játék nem fog 2030-ban, vagy esetleg azután megjelenni, hanem ennél kevesebb idő alatt készül el.
A The Game Awards legnagyobb meglepetése talán a Star Wars: Fate of the Old Republic bejelentése volt a pletykák ellenére, de mindenki azt hitte, hogy a Knights of the Old Republic (KotOR) Remake fog felbukkanni a rendezvényen. Ehelyett egy teljesen új projektet láthattunk, amelyet Casey Hudson, az eredeti Knights of the Old Republic rendezője és producere (valamint a Mass Effect trilógia rendezője) vezetett. Hudson egy új céget alapított Arcanaut Studios néven, amelynek székhelye Edmontonban, Alberta tartományban található, további irodákkal Kelownában, Brit Columbia tartományban. A stúdió viszonylag nemrég, júliusban jött létre. Ez logikus, mivel Hudson korábban egy másik stúdióval, a Humanoid Originnel volt elfoglalva, amelyet évekkel ezelőtt alapított, és amelyet 2024 végén finanszírozási hiány miatt be kellett zárnia.
Ez a felismerés kissé lehűtötte a Star Wars: Fate of the Old Republic körüli izgalmakat, mivel a játékosok rájöttek, hogy még sokáig kell várniuk, mire játszhatnak vele. Nem segített a helyzeten, hogy más nagy Star Wars-játékprojektek mint például a Knights of the Old Republic Remake és a Quantic Dreamtől a Star Wars: Eclipse is hasonló sorsra jutott: túl korán jelentették be őket. Jason Schreier, a Bloomberg szerkesztője még tovább fokozta ezeket a félelmeket a Bluesky-on, amikor azt mondta, hogy a Lucasfilm szerint a stúdió idén alakult, ami azt jelenti, hogy a 2030-as megjelenés optimista becslés, és talán PlayStation 7-es játék lesz. Hudson azonban később bekapcsolódott a megjelenési időponttal kapcsolatos vitába, és azt mondta a rajongóknak, hogy felejtsék el a 2030-as pletykákat, mert a játék még azelőtt megjelenik.
Don’t worry about the “not till 2030” rumors. Game will be out before then. I’m not getting any younger! https://t.co/YKYQFgXOGR
— Casey Hudson (@CaseyDHudson) December 13, 2025
A részletek egyelőre szűkösek (azon kívül, hogy a projekt a Knights of the Old Republic szellemi utódja, nem pedig közvetlen folytatása), az Arcanaut és a Lucasfilm azonban kifejezetten kijelentette, hogy ez egy narratíva vezérelte akció-RPG lesz. Ez egy szoros, történetközpontú élményre utal, amelyben nem lesznek hatalmas, nyílt világok rengeteg mellékes tartalommal és tevékenységgel. Így ne számítsunk arra, hogy Tattooine-t, Coruscantot, Hothot vagy más hatalmas régiókat bejárhatunk, miközben a galaxis jelentéktelen polgárainak problémáit oldjuk meg. Ehelyett, ahogy Hudson a Star Wars hivatalos weboldalának interjújában megjegyezte, a fejlesztők arra fognak összpontosítani, hogy egy erőteljes, filmszerű kalandot nyújtsanak, amelyet a játékosok cselekedetei, a narratíva mélysége és a magával ragadó világépítés hajt.
Ez nem sokban különbözik az eredeti Knights of the Old Republic-tól, amely viszonylag lineáris volt és csak körülbelül 7,5 órányi melléktartalmat tartalmazott. Ezt figyelembe véve nem lehetetlen, hogy a Star Wars: Fate of the Old Republic valamikor 2029-ben megjelenjen. Egy másik lehetséges gyorsító tényező az MI használata a fejlesztés során, amely hatékony alkalmazása esetén bizonyosan lerövidítheti a fejlesztési időt. Ez azonban egyes rajongók körében nem biztos, hogy tetszeni fog.
Forrás: WCCFTech, Bsky, Star Wars, HowLongToBeat



