Egy narratívára építő RPG készül, aminek bár nincsen olyan kiemelkedően nagy költségvetése (főleg, ha az AAA kiadókkal hasonlítjuk össze a rendelkezésre álló pénzt), mégis ígéretesnek tűnik. És ehhez köze van a This War of Mine és a Frostpunk csapatának…
Az 11 Bit Studios, annak külső fejlesztési osztálya, továbbá a játékot fejlesztő Fool’s Theory (Seven: Enhanced Edition) bejelentette a Project Vitriolt, ami egy narratívaközpontú RPG lesz, továbbá a kiadó eddigi legnagyobb játékának tekinthető alkotásról beszélhetünk. A komolyabb bemutató a nyár folyamán érkezik, így jelenleg még nem tudjuk, hogy mikor számíthatunk rá, továbbá melyik platformok kapják majd meg a vitriolos játékot.
A költségvetését ismerjük: több mint 17 millió zloty, azaz több mint 1,45 milliárd forint (ami még több is lehet, mert a magyar pénznem szabadesést mutat mostanában fel). Ebből az összegből teljes szinkront kaphat a játék, továbbá a mocap (motion capture, mozgásdigitalizáció) sem fog elmaradni, hiszen erre is jut majd a kasszából. Emiatt a Project Vitriol olyan méretű és skálájú lesz, amit eddig a kiadó meg sem tudott közelíteni.
A sajtóközleményben Jakub Rokosz, a Fool’s Theory vezérigazgatója és a projekt vezetője szerint egy mély, morálisan nem egyértelmű RPG-ről van szó, de a narratíván túl a valódi esszenciájáról akart beszélni. A játék szerinte a valóság ezoterikus oldaláról szól: a világ annak a sötét oldaláról, amit a legtöbben nem látunk, és esetleg nincs is róla tudomásunk. Ám a sötétség ott van, és akár tudjuk, akár nem, ára van, és biztosan megfizetjük a cechet.
A Project Vitriol története egy olyan helyen és időben kezdődik, ahol egy üstben találhatjuk a valóságot, a folklórt, az energiát és a misztikus dolgokat. A XX. század elején Varsó az Orosz Birodalom része volt, és ez lesz a helyszín/korszak. A Project Vitriol bemutatását nyáron ígéri Rokosz is.
Akkor nemsokára többet is hallani fogunk a játékról. Az elképzelés már a korszak miatt is érdekesnek tűnik.
Forrás: Gematsu