Eléggé erős beszédet tartott Mark Venturelli, a Rogue Snail vezérigazgatója (ez a stúdió most a Relic Hunters Legendset fejleszti).
Az NFT-k játékipari eseményeiről elég gyakran beszámoltunk (mondjuk talán az az MMO maradt ki, amit a korábbi Ninja Gaiden-vezér Itagaki Tomonobu jelentett be PC-re: ez NFT-központú lesz, a neve pedig Warrior), úgyhogy fél szemünket a blockchain technológián tartottuk az utóbbi jó 10-11 hónap során. Vannak a technológia mellett kiállók (SEGA, Square Enix), és vannak ellenzők is (Itch.io, Warren Spector).
Venturelli a Brazíliában megrendezett International Games Festivalon tartott egy beszédet The Future of Game Design (a játéktervezés jövője) címmel, ám ebben többnyire az NFT-k ellen lépett fel, és ezt a rendezvény néhány szponzorja nem vette valami jó néven. Ő ezután a PCGamernek nyilatkozott. Szerinte ez az egész egy kisebb trükk volt a részéről: úgy vezette fel az egészet, hogy a játékipar jövőjéről beszél, majd hozzátette, hogy nem mondott igazat, ugyanis a játékdizájn jövője helyett az iparban az utóbbi tizenöt év során látott trendekről beszélt.
Az új trendekre is kitért, és ekkor dobta fel az új címét a beszédének: Miért rémálom az NFT? Hallotta, hogy a szponzorok eléggé bepipultak. Megpróbálták félbeszakítani a beszédét, de a szervezet ezt nem engedélyezte. Ez nem lepte meg, mert az egyszer sem próbálta cenzúrálni őt, és abba sem szóltak bele, hogy a diavetítéséhez milyen tartalmakat használt a diáin. Soha semmi ilyen elhallgattató szándékot nem tapasztalt.
Szerinte eléggé naív javaslat az, hogy a játékon belüli tárgyakból valódi értéket szerezhetnek a játékosok, amint egy másik játékra váltanának, mert ilyenkor a nagyobb csoportok kiszorítják az egy személyes értékesítőket. A valósággal szembeni elvárás túlzottan eltérő, mert a megszervezett csoportok folyton csökkenő profitkulccsal működnek majd, és mindenki más esélyt sem kap az értékesítésre. Ez történik az EVE Online-ban és a Runescape-ben, vagy bármelyik olyan játékban, ami az ökonómiát, a gazdaságot szimulálja. A szervezett csoportok kibabrálnak mindenki mással.
Ha csak úgy, naívan játszunk valamit, hogy azzal szórakozzunk, akkor el szeretnénk adni a dolgaink, de azért nem fogunk kapni semmit sem, vagy csak egy cent töredékét, és mi ezért cserébe nem rendelkezünk hatalommal, és odavesz az a képességünk, vagy fantáziánk, hogy hatással rendelkezhetünk magánszemélyként a világban, mert a csoportok uralnak mindent.
Sötét, de reális.
Forrás: WCCFTech