TECH HÍREK – Egy kutatócég szerint világszerte a PC-piac produkálta a „legkomolyabb visszaesést 9 év alatt”, 2022. második negyedévéig. Az elemzés szerint „geopolitikai, gazdasági és ellátási láncbeli kihívások okozzák a visszaesést.”
A világ PC-piaca 2022 második negyedévében „9 év óta a legnagyobb visszaesést szenvedte el”. A világméretű PC-szállítások 2022 második negyedévében „kilenc év óta a legkomolyabb visszaesést” szenvedték el a Gartner kutató- és tanácsadó cég szerint.
Egy új jelentésében a vállalat szerint a PC-szállítások 72 millió darabot tettek ki a második negyedévben, ami 12,6%-os csökkenést jelent 2021 azonos időszakához képest.
A PC-piac közel egy évtizede tartó legélesebb visszaesését az összes regionális piacot érintő geopolitikai, gazdasági és ellátási láncbeli kihívások okozták. Az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika régió) PC-piacon volt a legnagyobb visszaesés a PC-szállítások terén, 18%-os csökkenéssel, amelyet az USA követett, ahol a szállítások 17,5%-kal estek vissza.
„A 2022 első negyedévében tapasztalt visszaesés a második negyedévben felgyorsult, amit az ukrajnai orosz invázió okozta folyamatos geopolitikai instabilitás, a kiadásokra nehezedő inflációs nyomás és a Chromebookok iránti kereslet meredek visszaesése okozott” – mondta Mikako Kitagawa, a Gartner kutatási igazgatója.
„Az ellátási lánc zavarai is folytatódtak, de a PC-k szállítási késedelmeinek fő oka az alkatrészhiányról logisztikai zavarokra változott. A vállalati vásárlók továbbra is a szokásosnál hosszabb PC-szállítási határidőket tapasztaltak, de a második negyedév végére javulni kezdtek az átfutási idők, részben azért, mert a negyedév közepén újra kinyitottak a kulcsfontosságú kínai városok. A nyereség fenntartása érdekében, mivel az infláció növeli a költségeket, a PC-iparnak a gyengülő kereslet ellenére emelnie kell az átlagos eladási árakat (ASP)” – mondta Kitagawa.
„A PC-k összetételének csökkenése a Chromebookoktól, amelyek általában alacsony árfekvésűek, és a prémium termékek felé való elmozdulás szintén hozzájárult az átlagos ASP növekedéséhez. A készletek növekedése azonban, különösen a fogyasztói csatornán, ASP-csökkenést okozhat, mivel a gyártók megpróbálják csökkenteni a készleteket.”
A héten kiadott külön jelentésében az Ampere Analysis adat- és elemzőcég előrejelzése szerint a világ játéktartalmak és -szolgáltatások piaca 2022-ben 1,2%-kal, 188 milliárd dollárra csökken.
Az NPD Group piackutató cég szerint, amely pénteken teszi közzé legfrissebb havi értékesítési jelentését, az amerikai fogyasztók 2022-ben 55,5 milliárd dollárt költenek videojáték-hardverekre, tartalmakra és kiegészítőkre, ami 8,7%-os csökkenést jelent a tavalyi évhez képest.
Forrás: Gamesindustrybiz