A Ubisoft évek óta bejelentett (és ideiglenesen fejlesztési poklon is átesett) játéka tehát nem nagyon fog a történetre hangsúlyt fektetni…
Ryan Barnard, a Skull & Bones rendezője szerint a játékban nem lesz olyan erősen kidolgozott történet. Tény, hogy a francia kiadó élő szolgáltatásos, live service játékként pozicionálta a szexuális zaklatások miatt is a hírekbe jutó Ubisoft Singapore projektjét, de biztosan volt, aki elvárta a játéktól, hogy azért rendelkezzen egy kidolgozott egyjátékos kampánnyal, így a narratívavezérelt tartalmak is figyelmet kaphattak volna. De erről le kell mondanunk.
A hangsúlyt azt kapta, hogy a játékosok a saját történetüket hozzák létre. Barnard a TrueAchievementsnek nyíltan kimondta: a Skull & Bones nem narratívakozpontú játék. Igen, a játéknak megvannak a sztorival kapcsolatos elemei, ugyanis a kalózkodás során összefutunk a Kingpinekkel, amik fontos NPC-k lesznek saját történetekkel, és ezeket úgy ismerjük meg, ahogy alakul velük a kapcsolatunk, miután az általuk felkínált szerződéseket teljesítjük. Van egy történet a játékban, de erre építik a világ hátterét, és nem lesz központi szerepben sem.
Barnard szerint azt akarják a fejlesztők, hogy a játékosok az önmaguk történetét teremtsék meg, és kiválaszthatják, hogy milyen kalózok lesznek. Hozzáférést nyerünk a tervrajzokhoz, amikkel eltérő hajókat, fegyvereket és páncélzatot szerezhetünk, és emiatt megyünk át a hírhedtségnek (Infamy) nevezhető fejlődési rendszeren, mert később a komolyabb felszerelésre szükségünk lesz, ahogy felfedezzük a világot és az új ellenfelek is a látóterünkben lesznek.
Amikor a Ubisoft bejelentette a Skull & Bonest, valóban másnak tűnt az egész projekt: a GaaS (Games-as-a-Service, játék mint szolgáltatás) modellt erőlteti most a francia kiadó, holott inkább úgy hatott anno az egész, mintha az Assassin’s Creed IV: Black Flag hajós csatás rendszereit bővítheti ki a játékban, esetleg Sid Meier Pirates-ének szellemi folytatása is lehetett volna.
A Skull & Bones november 8-án fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re. A PlayStation 4-es, Xbox One-os verziót törölték.
Forrás: PSL