Az Xbox azzal vádolja a Sony-t, hogy fizet a fejlesztőknek azért, hogy megakadályozza őket abban, hogy játékaikat az Xbox Game Passra tegyék fel.
Az Xbox Game Pass megváltoztatta az iparágat, mivel lehetővé teszi a játékosok számára, hogy hozzáférjenek a csodálatos játékok hatalmas, rotációs könyvtárához, kicsik és nagyok egyaránt. Hihetetlenül elérhetővé tette a játékot az Xboxon és még néhány más, a szolgáltatást támogató eszközön is, és lehetőséget adott a fejlesztőknek, hogy játékuk nagyobb ismertséget szerezzen, és olyan játékokkal ismertesse meg a játékosokat, amelyekkel egyébként talán nem játszottak volna. Ez egy nagyszerű szolgáltatás, amelyet a PlayStation nemrégiben bevezetett PlayStation Plus szolgáltatása lazán utánoz. Nem azonos, de úgy tűnik, hogy az Xbox Game Passból merít.
A brazil Gazdasági Védelmi Adminisztratív Tanácsnak (CADE) küldött dokumentumban (a VGC-n keresztül), amellyel a Microsoft Activision felvásárlását indokolta, az Xbox azt állította, hogy a Sony aktívan próbálja „gátolni” az Xbox Game Pass növekedését azzal, hogy olyan lépéseket tesz, amelyek megakadályozzák a tartalmak megjelenését a szolgáltatáson. A Microsoft ezt arra használta fel, hogy ellensúlyozza a Sony állításait, miszerint semmi sem vetekedhet a Call of Dutyval, és aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogy egy platform birtokba veszi azt, megjegyezve, hogy a franchise befolyásolja a fogyasztók konzolválasztását. A fent említett dokumentum a továbbiakban megjegyezte, hogy a Sony kulcsfontosságú szerepet játszik a PlayStation stratégiájában, és „összefüggéstelennek” nevezte a vállalatnak az Activision exkluzivitásával kapcsolatos aggodalmait. A platformtulajdonos a továbbiakban leírta, hogy a Sony hogyan próbálja megakadályozni, hogy a fejlesztők az Xbox Game Passra tegyék fel játékaikat.
„Valójában a Microsoft képességét a Game Pass további bővítésére akadályozta a Sony azon törekvése, hogy gátolja ezt a növekedést” – olvasható a dokumentumban. „A Sony „blokkolási jogokért” fizet, hogy megakadályozza a fejlesztőket abban, hogy tartalmakat adjanak hozzá a Game Passhoz és más konkurens előfizetéses szolgáltatásokhoz.”
Ez nem teljesen új taktika egyik fél számára sem. Bár az Xbox Game Pass új koncepció, az ötlet, hogy fizetni kell azért, hogy egy másik játék ne kerüljön egy másik platformra, már egy ideje létezik. A Rise of the Tomb Raider híresen egy évig volt exkluzív Xbox One-on, mielőtt PlayStationre került volna. A kerítés másik oldalán a PlayStation számos harmadik féltől származó exkluzivitást kapott, mint például a Final Fantasy VII Remake. Ettől függetlenül a Microsoft számára ez egy jogos érv, amit felhozhat a Sony egyéb állításainak ellenpontjaként.
Mit gondoltok arról, hogy a Sony fizet azért, hogy megakadályozza a játékok Xbox Game Passra kerülését? Írjátok meg a hozzászólásokban!