A német Deck13 Interactive (akiktől legutóbb a két The Surge játékot láthattuk) nem a Bloodborne vagy a Souls-játékok felé tapogatózik a következő projekttel, úgyhogy ez nagy változás lehet a csapatnak.
A Deck13-tól a The Surge, továbbá az első Lords of the Fallen is hasonlított a FromSoftware játékaira, de ezen úgy tűnik, hogy túl fognak lépni az Atlas Fallennel, ugyanis a Gamescomon Jérémy Hartvick, a dizájnrendező a VG247-nek azt mondta, hogy a játék részben nyílt világú lesz, tele rejtélyekkel, és inkább egy akció-RPG-nek kell elképzelni ezt. A Sony-tól két példát is felhozott: Hartvick a Horizonhoz (Guerrilla Games), továbbá a God of Warhoz (Sony Interactive Entertainment/PlayStation Studios Santa Monica) hasonlította a német stúdió következő játékát.
Három nehézségi szinttel rendelkezik majd az Atlas Fallen: az Adventure Mode a kalandot átélő, de a harcokban nem jártas játékosoknak lesz ajánlott, a Standard Mode a normál nehézségi szintnek felel meg, míg a Hard Mode magáért beszél: ez lesz az, amit a kihívásokat kereső játékosoknak lesz érdemes választani. Hartvick a PlayStation Blogon további részleteket is elárult a harcokról:
„Miközben megtartja az érzést, valamint bizonyos mozdulatokat, amelyek a The Surge sorozat alapját képezték, az Atlas Fallen harcait elsősorban a sebesség és a folyékonyság határozzák meg. Az olyan ötleteket mint a testrészek célzási rendszere és az implantátumrendszer megtartottuk, de más megközelítést alkalmazva, hogy a legjobban támogassuk a hangsúlyos RPG-aspektust. Mindent egy lépéssel előrébb vittünk a fejlett karakterkezelés és a mozdulatkészlet testreszabása irányába, így a harcot a saját módszereid szerint közelítheted meg. A játékérzet volt a legfőbb szempontunk az Atlas Fallen tervezésekor. Félretettük a realizmus szigorú korlátait, hogy arra összpontosítsunk, hogy izgalmas, mindent elsöprő játékérzetet adjunk a játéknak. Ennek eléréséhez az egyik fő tervezési elem a Sand Gliding, amellyel a hősünk az Atlas Fallen hatalmas világában fog mozogni. Ez a játék nagyfokú mobilitási rendszerének kulcsa, és elképesztő sebességet és függőlegességet kölcsönöz a látványos harcok akcióinak.”
Az Atlas Fallen 2023 első negyedévében jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re (Steam), ha hihetünk a kiadó, a Focus Entertainment befektetői prezentációjában feltüntetett információnak… de a 2023-as megjelenés fixnek tűnik.
Forrás: WCCFTech