A Payday-játékokkal hírnevet szerző Ulf Andersson 10 Chambers stúdiója korábban a GTFO-ért volt felelős.
Ulf Andersson mindkét Payday játék tervezője volt, mielőtt a 10 Chambers vezérigazgatója és kreatív igazgatója lett, így tud pár dolgot a kooperatív rablásokról. Bár a 10 Chambers folytatta a kooperatív témát a hardcore horror shooterrel, a GTFO-val, amelynek decemberben jelent meg az 1.0-s verziója, a GTFO-nak nem volt olyan „Robert De Niro megpróbálja megszervezni a tökéletes bűntényt, és minden balul sül el” hangulata, mint a Payday játékoknak. A 10 Chambers következő kiadványa viszont úgy hangzik, hogy igen.
Az NME-nek adott interjúban Andersson így jellemezte a stúdió készülő játékát: „Alapvetően visszatértem a rablás szarsághoz – tehát ez egy kooperatív FPS, és van egyfajta techno-thriller témája.”
„Rengeteg sci-fi könyvet olvasok, és így képzeljük el mindazt, amit a cyberpunk ihletett, és egy csomó más szarságot”.
A Payday játékokkal ellentétben, amelyeket azok a pillanatok határoztak meg, amikor megszólal a riasztó, és a végén a bankból kilőve, egy zsákmánnyal teli sporttáskával az utcákon randalírozva végigrohansz, a 10 Chambers azt szeretné, ha a következő játéka kevésbé károsítaná a dobhártyát. „Ez nem lesz állandó lövöldözés” – mondta Andersson. „A Paydaynek volt egy hatalmas problémája: ha az akció egyszer felpörgött, akkor csak pörgött tovább”.
A nehézség szempontjából sem lesz olyan extrém, mint a GTFO, ami megkövetelte a lopakodást és a csapatjátékot, és nem volt nagyvonalú az ellenőrzőpontokkal. Vagy ahogy Andersson összefoglalta a GTFO-t: „Legalább egy órán át tudsz lopakodni, aztán kurvára meghalsz, nem igaz?” A következő projektje egy kicsit elnézőbb lesz, mondta. „Szóval nem lesz benne az a hardcore dolog. Mechanikailag simább, vagy mondhatni, könnyebben játszható”.
10 Chambers heist FPS-ének még nincs neve, és megjelenési dátuma sem. „Nem hirdetünk dátumot” – mondta Andersson – „mert nem akarunk lekésni egy határidőt, vagy túlígérni. Jelenleg az előgyártásnál tartunk, de a dolgok elég gyorsan felpöröghetnek”.
Legutóbb úgy hallottuk, hogy a Payday 3 még mindig az Overkill Software fejlesztésében készül, az Unreal Engine-t fogja használni, és az eredeti játék szereplőit New Yorkba viszi, ahol a rablásokat a modern megfigyelési technológia és a kütyük bonyolítják. Elég nagy az esélye annak, hogy legalább egy pálya a kriptovaluta köré épül. A tervek szerint 2023-ban jelenik meg.
Forrás: NME