Az Xbox Game Studios vezetője arról is álmodik, hogy a mesterséges intelligencia képes legyen a játékokat minőségellenőrizni.
Booty a PAX Westen egy kerekasztal-beszélgetés során hozta fel, hogy mennyire szeretné, ha a mesterséges intelligencia képes lenne a játékokat minőségellenőrizni és így tesztelni: „Ha egy filmen dolgozunk, és te bejössz, és azt mondod, hogy ‘hé, szigorítsunk ezen a befejezésen, ezt vágjuk meg, ezt a jelenetet vágjuk ki’, akkor az általában nem tör meg semmit sem a film elején. Ám egy játék esetében lehet, hogy készen állsz a terjesztésre, de egy dizájner azt mondja, hogy „van ez az egy kis funkcióm, csak megváltoztatom ennek az egy dolognak a színét”, majd valahogy „felrobban” valami, és most a játék első 10 perce nem megy. A tesztelési szempont minden egyes alkalommal (amikor valami újdonság adódik egy nagy játékhoz) fontos: az egész játékot tesztelni kell az elejétől a végéig.
Mostanában sok minden történik a mesterséges intelligenciával és a gépi tanulással, és az emberek mesterséges intelligenciát használnak a képek generálására. Amikor összefutok az MI-sekkel, mindig azt mondom, hogy „segítsetek kitalálni, hogyan használhatnék egy MI robotot egy játék tesztelésére”, mert nagyon szeretném, ha egy játék tízezer példányát el tudnám indítani a felhőben. Ha ennyiszer fut, és bevetünk egy mesterséges intelligencia robotot, aki egész éjjel teszteli a játékot, majd reggel megkapjuk a jelentést, ez átalakító erejű lenne,” mondta Booty, aki ezzel nem akarja lecserélni az emberi tesztelőket, hanem új technológiát alkalmazna.
Kapott egy kérdést arról, hogy főleg a koronavírus-világjárvány miatt volt sok esetben játékhalasztás. Erről is beszélt, és eközben kiemelte, hogy szerinte manapság egy stúdió egyedül már nem hoz létre egetrengető AAA játékot: „A játékkészítés módja fejlődik. Az az elképzelés, hogy egy csapat egy fedél alatt dolgozzon, már nem fordul elő olyan gyakran. Mondok egy példát: a Perfect Darkot fejlesztő csapatunk Santa Monicában, a The Initiative. Nemrég kötöttünk partnerséget a Crystal Dynamics-szal. Azt olvastam a neten, hogy ‘ó, ez biztos azt jelenti, hogy valami probléma van vagy valami ilyesmi’ – nem, ez pont az ellenkezője. Van ez a veterán csapat a Crystal Dynamicsnál: ez egy nagy AAA csapat több mint 100 emberrel, akik elérhetővé válnak. Természetesen velük akarunk dolgozni, különösen, ha már készítettek ilyen játékot korábban. Ha csak a tavaly ősszel megjelent Age of Empires 4-re gondolsz, azt a vancouveri Relic Studios-szal közösen készítettük, ami egy nagyszerű együttműködés volt.
És még egy olyan dologban is, mint a Flight Simulator, egy franciaországi stúdióval, az Asobóval dolgoztunk együtt. És ez a fajta közös fejlesztés, amikor olyan emberekkel dolgozol együtt mint a Certain Affinity, az Iron Galaxy, a Blackbird [Interactive], ezek a stúdiók kulcsfontosságúak az általunk készített termékekhez. Ez azonban némileg bonyolultabbá teszi a helyzetet, mivel ha valamelyik stúdiónak problémái vannak, az kihatással van az ütemtervre. Tehát elmúltak azok a napok, amikor azt mondhattuk, hogy „hívjuk össze a csapatot az étkezdében, azt akarom mondani mindenkinek, hogy szerdán dolgozzatok keményebben”. Ez már régen elmúlt, ennél sokkal bonyolultabbá vált a dolog,” tette hozzá Booty.
Hm, azért a Sony-nál nem nagyon hallunk ilyen együttműködést.