Ez már kezd elképesztő lenni: először a Diablo IV szivárgott ki, majd a Grand Theft Auto VI lett az évtized talán legnagyobb szivárgása, és most egy régebbi játékból egy be nem fejezett változat tárult ki az internetezők előtt…
Ezúttal a Looking Glass Studios játékáról, a 2000 márciusában PC-re megjelent Thief II: The Metal Age-ről van szó. A prototípus belőle 1999. november negyedikei keltezésű, tehát még jó öt hónapra volt a megjelenéstől, és ezt a The Project Eclipse Team tette közzé egy nagyobb csomag részeként (MediEvil 1997. szeptember 7-ei prototípus, PS1; Spyro 2: Ripto’s Rage! 1999. szeptember 15-ei prototípus, PS1, és ebből egy, már elérhető augusztus 11-ei változat is; MediEvil II 2000. február 28-ai prototípus, PS1; Might and Magic VII: For Blood and Honor 1999. március 24-ei és május 27-ei prototípus, PC; Heroes of Might and Magic III 1999. február 16-ai prototípus, PC; Dino Crisis 1999. augusztus 3-ai prototípus, PS1; a nem működő 1998. november 11-ei Akuji the Heartless prototípus, PS1; Shadow Vault 2004. március 29-ei prototípus, PC; Blood Omen: Legacy of Kain 1999. július 10-ei prototípus, PC; Gran Turismo 1997. július 29-ei prototípus, PS1; de vannak további sajtónak szánt tartalmak…).
Romain Barrilliot, az Arkane Studios egyik pályatervezője hatalmas Thief-rajongó, és a Twitteren leírta, hogy miben tér el a prototípus a bolti változattól. Minden pálya játszható ebben a buildben, de készültségi állapotuk eléggé változó. Például az ötödik szint (Eavesdropping) és az utolsó pálya (Sabotage at Soulforge) alig lett elkezdve, de mondjuk a bankrablásos küldetés majdnem teljesen elkészült. Eltérésekből sincs hiány: a második pályán (Shipping and Receiving) kettő helyett három felfedezhető épület van a prototípusban; a Framed rendőrörsének textúrái merőben eltérőek; a küldetések neve is módosult (a 9. neve a prototípusban Trace the Courier, ami a 8.-kal azonos, végleges neve Trail of Blood, a Life of Party neve ekkor még An Unexpected Guest).
Az viszont felettébb finom eltérés, hogy a Thief II prototípusában egy másik Looking Glass-játék objektumai tűnnek fel placeholder, ideiglenes tárgyakként. Az ellenfelek és a biztonsági kamerák a System Shock 2-ből származnak… ezért érdemes a Hidden Palace oldalára ellátogatni. Itt a többi, felsorolt prototípus is elérhető!
Forrás: PCGamer